Ogólne informacje
Główna siedziba firmy:
195 Rue Gallieni,
Boulogne-Billancourt, Francja
Główny importer w Polsce:
RENAULT POLSKA Sp. z o.o.
Marynarska 13
02-674 Warszawa
Muzeum:
Musée Renault
27, Rue des Abondances
92100 Boulogne, Francja
www.museums-in-paris.com
Artykuły dotyczące tej firmy:
Historia marki
Louis Renault potęgę swojej firmy zaczął budować w przydomowej altanie. Jego ojciec, właściciel fabryki guzików, pozwalał, żeby syn zamiast chodzić do szkoły
bawił sie w konstruktora. W wieku 21 lat Louis Renault kupił tricykl z fabryki hrabiego de Diona i przerobił na czterokołowy pojazd, wyposażony w system przenoszenia napędu z mechanizmem przekładniowym zamiast łańcuchów. Ponadto zbudowana przez Louisa skrzynia biegów miała już trzy przełożenia w przód i jeden w tył.
Razem z bratem rozpoczął oryginalną kampanię reklamową. W 1898r. spotkał się z dyrektorem kabaretu i przewiózł go swoim automobilem aż na wzgórze Montmartre. Takiego wyczynu nie potrafił dokonać wówczas żaden inny samochód. Zachwycony dyrektor kupił pojazd. Kolejne osoby po tym wydarzeniu składały zamówienia. Tak powstało przedsiębiorstwo „Renault Freres” (Bracia Renault). Braci było 4.
W 1902 roku w wielkim wyścigu Paryż-Tuluza i z powrotem (trasa 1137 km) samochody braci zajęły trzy pierwsze miejsca. W 1902 roku w tzw. wyścigu szaleńców na trasie Paryż-Wiedeń samochód Renault pobił wszystkich konkurentów. Lekki, 600- kilogramowy pojazd, wyposażony w silnik o mocy 35 KM, wyprzedził na mecie o całe 15 minut samochód Panharda, który napędzał potężny silnik na alkohol o pojemności 13 700 cm3!
14.09.1914 roku 600 paryskich taksówek Renault 8 CV przewiozło 12 tysięcy żołnieży na skrzydło niemieckiej armii gen. Von Klucka i uratowano Paryż
przyczyniając się do francuskiego zwycięstwa nad Marną.
Logo marki zmieniało się wielokrotnie. W 1900r. był to medalion z inicjałami trzech braci. W 1906r. ustąpił on miejsca okrągłemu logo z kołem zębatym i przodem samochodu w środku. W 1919r. samochód zastąpiono opancerzonym pojazdem wojskowym. W 1923r. logo było wzorowane na okrągłym kształcie grilla. W 1925r. koło zastąpiono kształtem diamentu.
Modele
- Renault 9/11 (1981-89r.)
- Renault 14 (1976-83r.)
- Renault 5 (1972-96r.)
- Renault 12 (1969-80r.)
- Renault 6 (1968-80r.)
- Renault 10 (1962-71r.)
- Renault 4 (1961-92r.)
- Renault Caravelle (1958-68r.)
- Renault Dauphine (1956-67r.)
- Renault Domaine (1951-60r.)
- Renault 4CV (1946-61r.)
- Renault Alpine A110 Berlinette (1963-77r.)