Ogólne informacje
Główna siedziba firmy:
Ferrari SpA, headquarters and factory:
Via Abetone Inferiore n. 4
I-41053 Maranello, Włochy
Telefon: 0536 949111
Główny importer w Polsce:
Ferrari Warszawa
Ul. Nowy Świat 6/12
00-504 Warszawa
Muzeum:
Muzeum Ferrari
Via Dino Ferrari, 43
I-41053 Maranello, Włochy
http://www.ferrari.com/English/about_ferrari/Ferrari-Museum/
Artykuły dotyczące tej firmy:
Historia marki
Twórcą marki był Enzo Ferrari, którego miłość do motoryzacji narodziła się w wieku 10 lat, gdy ojciec Alferdo zabrał go z bratem Dino na wyścig Coppa Florio. Rok później mały Ferrari pojechał już sam podziwiać kierowców na trasie z Modeny do Ferrary. Efektem jego fascynacji była podjęta decyzja, iż zostanie kierowcą wyścigowym.
W 1929 r. założył w Modenie stajnię samochodową „Scuderia Ferrari”, która aż do końca lat trzydziestych startowała na samochodach Alfa Romeo. W 1938 r. Alfa Romeo podjęła decyzję o powrocie do zawodów samochodowych tworząc drużynę wyścigową, a kierownictwo nad nią objął Ferrari.
Ferrari było już znaną marką i spopularyzowane było jego logo, którego wzór otrzymał od matki asa włoskiego lotnika z I wojny światowej – Franceska Baracci.
W 1923 r. Enzo Ferrari wygrał wyścig w Ravennie i spotkał matkę Baracciego. poprosiła, aby przy następnej okazji zechciał użyć konia, jako swojego „herbu” na samochodzie. Powiedziała, że rumak przyniesie mu szczęście. Ferrari tak zrobił i sprawdziło się.
Umieścił go na żółtym tle, które jest barwą Modeny i dodał inicjały SF (Scuderia Ferrari). Natomiast czerwień była włoską narodową barwą w wyścigach samochodowych.
Jednak pragnienie działania na własną rękę spowodowało odejście Ferrari z mediolańskiej firmy i założenie „Auto Avio Costruzioni Ferrari” przy starej siedzibie firmy, która zajmowała się produkcją tokarek hydraulicznych. Wraz z odejściem od Alfy Romeo Ferrari zablokował sobie możliwość stworzenia modelu pod własną nazwą na 4 lata. Wynikiem czego było skonstruowanie 8-cylindrowego spidera 815 o pojemności 1,5 l. Ferrari brał w nim udział w wyścigu „Tysiąc Mil” w 1940 r.
11 maja 1947 r. to dzień debiutu w wyścigach „nowo narodzonego” Ferrari – model 125 sport (12 cylindrów, 1,5 l pojemności), który odniósł zwycięstwo podczas Gran Premio w Rzymie.
Modele
- Ferrari 328 GTS (1985-89r.)
- Ferrari 328 GTB (1985-89r.)
- Ferrari 412 / 412 Automatic (1985-89r.)
- Ferrari Mondial 3.2 Cabriolet (1985-88r.)
- Ferrari Mondial 3.2 (1985-88r.)
- Ferrari Testarossa (1984-91r.)
- Ferrari 288 GTO (1984-86r.)
- Ferrari Mondial Quattrovalvole Cabriolet (1983-85r.)
- Ferrari 308 GTS Quattrovalvole (1982-85r.)
- Ferrari 308 GTB Quattrovalvole (1982-85r.)
- Ferrari 208 GTS turbo (1983-85r.)
- Ferrari 208 GTB turbo (1982-85r.)
- Ferrari Mondial Quattrovalvole (1982-85r.)
- Ferrari 512 BBi (1981-84r.)
- Ferrari Mondial 8 (1980-83r.)
- Ferrari 208 GTB (1980-82r.)
- Ferrari 208 GTS (1980-82r.)
- Ferrari 308 GTSi (1980-82r.)
- Ferrari 308 GTBi (1980-82r.)
- Ferrari 400i / 400i Automatic (1979-85r.)
- Ferrari 308 GTS (1977-80r.)
- Ferrari 308 GTB (1976-80r.)
- Ferrari 512 BB (1976-81r.)
- Ferrari 400 GT / 400 Automatic (1976-79r.)
- Ferrari Dino 208 GT4 (1975-80r.)
- Ferrari 308 GTB "Vetroresina" (1975-77r.)
- Ferrari Dino 308 GT4 (1973-80r.)
- Ferrari 365 GT/4 BB (1973-76r.)
- Ferrari 365 GT4/ 2+2 (1972-76r.)
- Ferrari Dino 246 GTS (1972-74r.)
- Ferrari 365 GTC4 (1971-72r.)
- Ferrari 365 GTS/4 (1969-73r.)
- Ferrari 365 GTB / 4 (1969-73r.)
- Ferrari Dino 246 GT (1969-74r.)
- Ferrari 365 GT 2+2 (1967-71r.)