Samochód sportowy dla rodziny. Jest 4-oobowy. Produkowany był w latach 1980-1993 w wersjach: coupe i kabriolet.
Stosowane były silniki 8-cylindrowe o pojemnościach: 2 927, 3 185 i 3 405 cm3 i mocy: 214-240, 270 i 295-300 KM. W każdym przypadku stosowano skrzynię biegów ręczną o 5 przełożeniach. Napędzane były oczywiście tylne koła. ABS montowano już we wszystkich wersjach seryjnie, a hamulce wszystkich czterech kół były tarczowe. Mondial jeździł na oponach Michelina o rozmiarze 240/55 VR 390 TRX i rozpędzał się do prędkości maksymalnej (odpowiednio): 220-243, 254 i 255 km/h.

Wymiary auta są jak na dzisiejsze warunki kompaktowe: 4580 mm długości, 1790 mm szerokości i 1260 mm wysokości (dla wersji Mondial 8 i Quattrovalvole). Wersja 3.2 l była o 1 cm wyższa, a wersja Mondial t była krótsza (4535 mm), szersza (1810 mm) i niższa (1235 mm).

Ceny tych modeli Ferrari zaczynają znacząco zwyżkować. Zaopatrzenie w części nie jest najlepsze i są one drogie, ale samochód ma wyjątkowo wiele zalet (jak na auto sportowe). Jest stosunkowo wygodnym i praktycznym środkiem transportu. Dobrze zabezpieczony przed korozją, szybki, ładnie wyglądający, z ładnymi detalami. Jeśli ktoś chce posiadać coś z temperamentem, markowego i rzadszego od Porsche, to teraz jest dobra okazja do zakupu Mondiala.
Wyprodukowano w sumie (Mondial 8 i Quatrtrovalvole / Mondial 3.2 / Mondial t): 1774, 1797 i 1850 sztuk.

Aktualne ceny (w Euro) tych modeli kształtują się następująco:
Stan auta / wersja Mondial 8, 3,0 QV coupe/cabrio/3,4 t coupe/cabrio:

  • 1: 45 000 / 55 000 / 50 000 / 60 000
  • 2: 30 000 / 37 000 / 34 000 / 40 000
  • 3: 20 000 / 25 000 / 23 000 / 27 000
  • 4: 11 000 / 14 000 / 13 000 / 16 000
  • 5: 6 000 / 7 000 / 6500 / 7500

Obecnie na rynku niemieckim jest kilkadziesiąt samochodów wystawionych do sprzedania. Są w przeważającej większości w stanie minimum dobrym i w cenie od 30 000 Euro od 60 000 Euro. Za coupe trzeba zapłacić średnio 35 000 Euro a za kabrioleta minimum 45 000 Euro. Najdroższy model jaki znaleźliśmy był wystawiony za cenę 150 000 Euro i miał przejechane 321 km.

Przed zakupem zawsze warto sprawdzić:

  • Oryginalność – brak oznacza sporą utratę wartości.
  • Historię napraw – czy auto jest bezwypadkowe? Tylko w takie warto na razie zainwestować.
  • Czy auto pochodzi z USA? Czy przystosowane jest do naszych wymagań? Jakiekolwiek zmiany np. reflektorów będą drogie.
  • Czy dach w kabriolecie jest szczelny?
  • Sprzęgło – po 80 000 km najczęściej wymagana jest wymiana.
  • Kiedy wymieniono pasek rozrządu? Ważna data. Jeśli trzeba to zrobić, należy wyjąć silnik.
  • Czy samochód był systematycznie używany? Jeśli nie, będzie wiele problemów.
  • Stan techniczny wnętrza. Skórę jeśli się da lepiej ratować. Jej wymiana na oryginalną będzie bardzo droga.
  • Czy silnik nie zasysa „fałszywego” powietrza? Uszczelki były kiepskiej jakości i w gorącej komorze silnika szybko się zużywały.
  • Działanie klimatyzacji. Często nie jest sprawna. Używany był nie produkowany od dawna środek R12, stąd rzadko kto dokonywał jej przeglądów.

Dane techniczne różnych wersji modelu Mondial znaleźć można tu:
https://klassikauto.pl/producenci/ferrari/modele/ferrari-mondial-quatrovalvole/

Ferrari MOndial (1) Ferrari MOndial (7) Ferrari MOndial (10) Ferrari MOndial (5) Ferrari MOndial (4) Ferrari MOndial (11) Ferrari MOndial (12) Ferrari MOndial (14) Ferrari MOndial (15) Ferrari MOndial (13) Ferrari MOndial (3)