Samochód sportowy dla rodziny. Jest 4-oobowy. Produkowany był w latach 1980-1993 w wersjach: coupe i kabriolet.
Stosowane były silniki 8-cylindrowe o pojemnościach: 2 927, 3 185 i 3 405 cm3 i mocy: 214-240, 270 i 295-300 KM. W każdym przypadku stosowano skrzynię biegów ręczną o 5 przełożeniach. Napędzane były oczywiście tylne koła. ABS montowano już we wszystkich wersjach seryjnie, a hamulce wszystkich czterech kół były tarczowe. Mondial jeździł na oponach Michelina o rozmiarze 240/55 VR 390 TRX i rozpędzał się do prędkości maksymalnej (odpowiednio): 220-243, 254 i 255 km/h.

Wymiary auta są jak na dzisiejsze warunki kompaktowe: 4580 mm długości, 1790 mm szerokości i 1260 mm wysokości (dla wersji Mondial 8 i Quattrovalvole). Wersja 3.2 l była o 1 cm wyższa, a wersja Mondial t była krótsza (4535 mm), szersza (1810 mm) i niższa (1235 mm).

Ceny tych modeli Ferrari zaczynają znacząco zwyżkować. Zaopatrzenie w części nie jest najlepsze i są one drogie, ale samochód ma wyjątkowo wiele zalet (jak na auto sportowe). Jest stosunkowo wygodnym i praktycznym środkiem transportu. Dobrze zabezpieczony przed korozją, szybki, ładnie wyglądający, z ładnymi detalami. Jeśli ktoś chce posiadać coś z temperamentem, markowego i rzadszego od Porsche, to teraz jest dobra okazja do zakupu Mondiala.
Wyprodukowano w sumie (Mondial 8 i Quatrtrovalvole / Mondial 3.2 / Mondial t): 1774, 1797 i 1850 sztuk.

Aktualne ceny (w Euro) tych modeli kształtują się następująco:
Stan auta / wersja Mondial 8, 3,0 QV coupe/cabrio/3,4 t coupe/cabrio:

  • 1: 45 000 / 55 000 / 50 000 / 60 000
  • 2: 30 000 / 37 000 / 34 000 / 40 000
  • 3: 20 000 / 25 000 / 23 000 / 27 000
  • 4: 11 000 / 14 000 / 13 000 / 16 000
  • 5: 6 000 / 7 000 / 6500 / 7500

Obecnie na rynku niemieckim jest kilkadziesiąt samochodów wystawionych do sprzedania. Są w przeważającej większości w stanie minimum dobrym i w cenie od 30 000 Euro od 60 000 Euro. Za coupe trzeba zapłacić średnio 35 000 Euro a za kabrioleta minimum 45 000 Euro. Najdroższy model jaki znaleźliśmy był wystawiony za cenę 150 000 Euro i miał przejechane 321 km.

Przed zakupem zawsze warto sprawdzić:

  • Oryginalność – brak oznacza sporą utratę wartości.
  • Historię napraw – czy auto jest bezwypadkowe? Tylko w takie warto na razie zainwestować.
  • Czy auto pochodzi z USA? Czy przystosowane jest do naszych wymagań? Jakiekolwiek zmiany np. reflektorów będą drogie.
  • Czy dach w kabriolecie jest szczelny?
  • Sprzęgło – po 80 000 km najczęściej wymagana jest wymiana.
  • Kiedy wymieniono pasek rozrządu? Ważna data. Jeśli trzeba to zrobić, należy wyjąć silnik.
  • Czy samochód był systematycznie używany? Jeśli nie, będzie wiele problemów.
  • Stan techniczny wnętrza. Skórę jeśli się da lepiej ratować. Jej wymiana na oryginalną będzie bardzo droga.
  • Czy silnik nie zasysa „fałszywego” powietrza? Uszczelki były kiepskiej jakości i w gorącej komorze silnika szybko się zużywały.
  • Działanie klimatyzacji. Często nie jest sprawna. Używany był nie produkowany od dawna środek R12, stąd rzadko kto dokonywał jej przeglądów.

Dane techniczne różnych wersji modelu Mondial znaleźć można tu:
https://klassikauto.pl/producenci/ferrari/modele/ferrari-mondial-quatrovalvole/