Dlaczego interesujesz się zabytkową motoryzacją?
Bo te nowe samochody są z plastiku, a stare mają „duszę i charakter”.

Dlaczego interesujesz się takim autem?
Marzeniem był od zawsze Volkswagen Golf Mk 1. Udało się go kupić 10 lat temu. A potem będąc w Norwegii, żonie zachciało się Garbusa i tak musiało się udać go kupić :) Znaleźliśmy go w Norwegii rok temu.


Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Ma bardzo dużo modyfikacji. Aby samochód „położył” się na ziemi, to z głównych modyfikacji ma zawieszenie „air ride custom” i specjalne koła.

Czy sam go modyfikujesz, naprawiasz, remontujesz?
Tak. Wszystko zrobiłem samemu w 95%. Jedynie znajomy uszył tapicerkę do wnętrza.

Ile kosztowały prace remontowe?
Garbus wymagał sporych napraw blacharskich. Nie wiem jak to liczyć, bo sam to robiłem.

Czy konstrukcja pojazdu zawiera jakieś ciekawe rozwiązanie techniczne?
Dla mnie to właśnie wspomniane wcześniej zawieszenie „air ride”.

Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz?
Jeździmy nim z żoną dopiero od 2 miesięcy, przejechaliśmy około 300 kilometrów. Samochód zrobiłem na wystawy i złoty :)

Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
Tyle ile kosztuje benzyna. Garbus pali około 10 l benzyny na 100 kilometrów.

Jaka jest dostępność części zamiennych?
Części zamienne są dostępne od ręki. Ja kupuję wszystko Garbusy.pl Zamówienia są szybko realizowane. .

Gdzie i jak auto jest przechowywane?
Auto stoi w garażu. Nie jest niczym przykrywane. Obok stoi Golfem MK1. Nic tam nie robię, aby się nie kurzyło.

Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach? Jak często? Co ci się podoba a co nie?
Tak, chętnie. Najważniejsi są ludzie. Warto zobaczyć się z przyjaciółmi oraz poznać nowych ludzi i porozmawiać o wspólnej pasji.

Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Adbl Family

Czy zamierzasz kupić kolejne zabytkowe aut?
Kupuję tylko i wyłącznie Garbusy. Mam ich aktualnie w Polsce 5 i w Norwegii 3 sztuki.

Wysyłam fotki mojego golfa oraz metamorfozy różnych moich garbusów :)

Pozdrawiam sympatyków Garbusów i Czytelników KlassikAuto.pl
Kuba Cieślak

Od Redakcji: Zapraszamy Wszystkich do podzielenia się informacjami na temat swojego zabytkowego auta. Odpowiedzi na poniższe pytania prosimy przesłać e-mailem na adres Redakcji: [email protected] W załączeniu do wywiadu: kilka zdjęć – maksymalnie 12. Materiały, które będą przez nas opublikowane, będą nagrodzone upominkiem. ZAPRASZAMY.
Przykładowe pytania do wywiadu: https://klassikauto.pl/zapraszamy-do-udzielania-wywiadow/