Pionierski samochód. Paul Daimler pomagał zbudować samochód Grand Prix niemieckiej firmy Mercedes. Na początku XX wieku znaczenie wyścigów gwałtownie wzrosło, ponieważ promowało to markę, inspirowało kreatywność i wprowadzało nowe technologie oraz sprawdzało możliwości samochodów.


Parametry techniczne:
Rok produkcji: 1908
Liczba cylindrów: 4
Pojemność silnika: 12 400 cm3
Moc: 120 KM
Prędkość maksymalna: 160 km/h

William Maybach opuścił firmę w 1907 roku, a odpowiedzialność za stworzenie nowego samochodu spadła na Paula Daimlera, który wrócił z austriackiego oddziału firmy. Nowe przepisy motoryzacyjne wprowadzone przez Automobile Club de France zmniejszyły wagę samochodów wyścigowych do 1100 kg a średnice cylindrów do 155 mm. Mercedes miał pojemność 12,4 litra i średnicę cylindra 154,7 mm. Rezultatem był 120-konny silnik połączony z czterobiegową, ręczną skrzynią biegów z hamulcem na tylne koła. Lekki aluminiowy korpus składał się z prasowanej stalowej ramy.

Daimler pracował bardzo ciężko, aby uzyskać przewagę nad konkurencją. Jego lekka karoseria, pozbawiona zbędnych elementów, pomogła stworzyć bardzo konkurencyjny samochód wyścigowy. Nowy samochód był nisko zawieszony, a górna krawędź maski została obniżona przez zmianę pozycji chłodnicy. To dzięki tym samochodom Mercedes zdołał wygrać Grand Prix Francji z rywalami z Niemiec i Francji. Przygotowania, które przyniosły zwycięstwo w wyścigu były ważniejsze niż maksymalna prędkość samochodu, jako że wielu innych zawodników miało problemy z oponami. Pod koniec sezonu samochody zostały sprzedane zamożnych klientom i kontynuowały rywalizację w różnych imprezach.

Źródło:
Mercedes-Benz Show w Silesia City Center, 2018 r.