Następca Citroena Traction Avant.

Ceny tych modeli Citroenów ciągle rosną. Wg nas to bardzo dobra inwestycja. Przewidujemy dalszy wzrost cen.
Ten samochód stał się już kultowym. Jest komfortowy, nadaje się do rajdów, nie ma skomplikowanej mechaniki. Wspaniale jest promowany w różnych filmach.

Silniki:
DS/ID 19 – 1911 cm³, 70 KM – 1955-1965
DS/ID 19A – 1985 cm³, 78-91 KM – 1965-1969
DS/ID 20 – 1985 cm³, 99 KM – 1969-1975
DS 21 – 2175 cm³, 106 KM – 1965-1972
DS 21ie – 2175 cm³, 125 KM – 1970-1972
DS 23 – 2347 cm³, 115 KM – 1972-1975
DS 23ie – 2347 cm³, 130 KM – 1972-1975

Tym autem powinni się zainteresować indywidualiści. Wersje kombi są już droższe od wersji 4-drzwiowych. Prawdziwym rarytasem są wersje kabriolet. Wyprodukowano tylko 1385 sztuk. Egzemplarz przedstawiony na zdjęciu to model DS 21 Decapotable z 1966 roku. Samochód ten był do kupienia w 2014 roku w Berlinie za 180 000 euro. Posiada silnik o pojemności 2 175 cm3 i mocy 100 KM. Prędkość maksymalna to 175 km/h. Jest to jeden z najładniejszych kabrioletów na świecie wśród klasyków. Był wytwarzany w małych seriach przez wytwórnię Henri Chapron.

Wspaniała linia nadwozia, hydropneumatyczne zawieszenie, wspaniałe, charakterystyczne detale w połączeniu z wyśmienitą techniką, którą wbrew opinii nie jest awaryjna (jeśli jest normalnie eksploatowana) tworzą unikalny zestaw cech sprawiających radość kierowcy, pasażerom i oglądającym.

Ceny w Niemczech: od 8 000 euro za samochód w stanie do remontu do 32 000 euro za samochód w dobrym stanie. Oczywiście ceny te nie dotyczą wersji kabriolet.

W Polsce ładne egzemplarze są w cenie około 50 000 zł.

Proponujemy kupić droższy egzemplarz w ładnym stanie, niż auto do remontu. Warto cieszyć się tym samochodem od pierwszego dnia zakupu.