Bardzo jestem wdzięczny za zainteresowanie moim samochodem. Zgłaszając auto do konkursu Klasyk Kwietnia 2015 napisałem bardzo lakonicznie o jego historii.


Teraz mogę dodać, że samochód po zakupie oczywiście został rozebrany do ostatniej śrubki. Prace restauracyjne trwały 10 lat, ponieważ wykonywane były tylko w chwilach wolnych od obowiązków zawodowych, czy też domowych. Prace specjalistyczne powierzałem odpowiednim zakładom (np. galwanizacja) a inne wykonywałem samodzielnie.
Po zakupie karoseria g e c a

„Aero” jest marką czechosłowacką. Pod tą nazwą najpierw produkowano samoloty a dopiero od 1934 roku samochody. Mój egzemplarz jest jednym z sześciuset sztuk wyprodukowanych przez wszystkie lata działalności firmy(1934-1947), ale tylko w tej wersji karoseryjnej, czyli kabriolimuzyny.
DSCN0298 DSCN0294 d b 17-IMG_0065 09-IMG_0056 04-08-IMG_0054 h Zdj¦Öcie0118

Teraz może nieco danych technicznych.

  • silnik dwusuwowy o pojemności 998 cm3, chłodzony cieczą
  • średnica cylindra 85 mm
  • skok tłoka 88 mm
  • stopień sprężania 5,2 :1
  • moc30 HP/22 kW/3200 obr./min
  • gaźnik SOLEX 30 UAHD
  • chłodzenie termosyfonowe
  • sprzęgło pojedyncza tarcza sucha
  • napęd na przód
  • skrzynia 3 biegowa + R
  • instalacja 6V
  • hamulce przód-tył bębnowe
  • długość 4220 mm
  • zużycie paliwa 9-11 l/100 km

Pozdrawiam serdecznie całą społeczność KlassikAuto
Sławek Prygiel