Przedstawiam Wam swój samochód. To Volkswagen Jetta, rok produkcji 1991. Od 6 lat w moim garażu. Zrobiony w styku retroracer. Jestem trzecim właścicielem auta. Poprzedni użytkownicy również byli zajawkowiczami sceny tuningowej, wiec Jetta zawsze wyróżniała się z tłumu. Finalnie, gdy ją kupiłem, to była cała pomalowana w kolor Golfa 2 GT, a reszta to tzw. totalna seria.
Początkowo dosyć szybko Volkswagen otrzymał obniżone zawieszenie oraz 16tki z Porsche tzn „telefony”. Zaczęło się ulepszanie auta i tym samym z czasem zagościły 17tki z Porsche Twists z Boxtera. Kiedy seryjna jednostka o pojemności 1.6 l wyzionęła ducha, to podjąłem decyzję o zrobieniu swapa na motor 2.8 VR6 z VW Bory. Tak serio to z wyjątkiem bidy wszystkie podzespoły zostały zmienione. To jak klocki lego. Są części z Bory, Golfa 3 VR6, Passata B3 VR6, Ibizy Cupry, czy nawet z Transportera T4 (serwo i pompa hamulcowa).
Auto zawsze „wyglądało” a teraz i zaczęło jeździć.
Odpowiednio wystrojone legitymuje się mocą 225 koni mechanicznych. Przy masie 1030 kg daje to całkiem fajne wyniki w zawodach na 1/4mili, w których regularnie biorę udział. Hybrydowa skrzynia biegów perfekcyjnie się sprawdza ze względu na pierwsze 3 biegi, bardzo krótkie, a pozostałe 2 długie. Aktualna prędkość maksymalna to 265 km/h.
Do Jetty wjechały sportowe, kubełkowe fotele, rollbar, mała kierownica i środek został zmieniony na czarny.
Hamulce się powiększyły za sprawą tarczy 280 mm i 4-tłoczkowych zacisków z Porsche.
Mamy procedurę startu oraz no lift shift. W połączeniu z przelotowym układem wydechowym 2.5″ z kwasówki mamy efekt w postaci „marchew”przy przepięciu. Gwintowane zawieszenie oraz zestaw poliuretanów poprawił właściwości jezdne, które są wykorzystywane do granic możliwości w weekendowe, nocne upalanki w mieście i za nim.
Regularnie biorę udział w zlotach, spotach, wyścigach.
Auto z założenia ma wyglądać w stylu retroracer. Ma błyszczeć (ze względu na zawód, który wykonuję zrobiłem korektę lakieru oraz położyłem powłokę ceramiczną) i być w ciągłej weekendowej, mocnej eksploatacji.
Czyli posiada:
- Gwintowane zawieszenie
- Poliuretany na całym zawieszeniu
- 17′ oz racing ht na nich federal evoluzione
- Swap hamulcow na bigbrake 4tloki z Porsche 911
- Swap silnika na jednostkę VR6 24V z VW Bora
- Moc podniesiona do 230 KM
- Sportowa pompa paliwa, launch control, flat shift
- Wydech 2.5″ kwas na sportowym tłumiku rm motors
- Kierownica raid dino
- Kubly mirco s3
- Rollbar benson
- Delikatna wydmuszka
- Zmiana koloru wnętrza z szarych welurów na czarny materiał
- Lampy tył dymione z wersji GT
- Lotka klapy GT
- Blenda
- Kierunki dymione z GT
Pozdrawiam
Konrad Nagadowski