Typ: T37/R „La Mouche”
Rok produkcji: 1926
Liczba cylindrów: 4 l
Pojemność silnika: 1496 cm3
Moc: 90 KM
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Ilość wyprodukowanych sztuk: 1

Mucha
Ambasador Brazylii hrabia le Souza Dantos, mieszkał w Paryżu przy Avenue Montaige 45. Na parterze domu znajdowało się przedstawicielstwo Bugatti. Samochody na tyle go zainspirowały, że zlecił budowanie specjalnego, niezbyt wygodnego nadwozia dla zamkniętego kompaktowego coupé Jeanowi Antoine’owi Augustinowi de Vizcay. Pierwotnie nazywano je Toutalu. Blacharz samochodowy opatentował to nadwozie, w całci wykonane z blachy aluminiowej. Część dachową można zdemontować i schować za siedzeniami, aby uzyskać otwarty pół-kabriolet. W szyby wtopiono metalową siatkę. Materiałami, z których wykonano oryginalne wnętrze są sztruks i skóra. Nadwozie zostało skonstruowane przez znaną firmę Million-Guiet, która później wykonywała podwozie dużych, luksusowych i prestiżowych marek w tym samym stylu. Bardzo szybkie Bugatti T37 o nazwie La Cage à Mouche (Klatka na muchę) zostało ukończone w 1926 roku. W czerwcu 1927 roku brało udział w Councourse d’Elegance Femina au Bois, a rok później w Championat Automobile de Artistes. Mówi się, że hrabia Dantos podarował ten samochód rosyjskiej tancerce, Marii Dalbacinie.

Źródło: Silesia Supercars – wystawa Bugatti 10-31 października 2019 r.