Opel Gliwice oraz KlassikAuto.pl świętują razem 150 lecie marki Opel!
GM przejmuje Opla. Powstają Olimpia i Blitz! Wybucha wojna! Potem maszyny i urządzenia „jadą” do ZSRR!


1929
General Motors nabywa 80 procent udziałów w spółce Opel AG za prawie 26 milionów dolarów i zostaje  większościowym udziałowcem. Opel jest pierwszym niemieckim producentem zakładającym firmę ubezpieczeniowa.

Opel Bank finansuje zakupy samochodów. W tym samym roku Fritz von Opel odbywa pierwszy lot samolotem z silnikiem rakietowym Opla. 

1930
Rozpoczyna się produkcja samochodu ciężarowego o nazwie Blitz. 

1931
Fabryka w Russelsheim buduje pierwszy samochód „w przystępnej cenie”. Zostaje wyposażony w silnik o poj. 1.2 litra. W ciągu czterech lat wyprodukowano 100.000 pojazdów tego typu.

GM nabywa pozostałe 20 procent udziałów w spółce. Opel staje się pierwszym producentem samochodów, który prowadzi szkolenia z zakresu obsługi klienta. 

1935
Opel odsłania model Olimpia. Pierwszy masowo produkowany samochód ze stalowa blachą. W tym modelu poprawione jest bezpieczeństwo, aerodynamika, zmniejszona zostaje waga. Po raz pierwszy karoseria, silnik i inne podzespoły montowane są na dwóch rożnych liniach.

W Brandenburgu powstaje fabryka, która rocznie produkuje 25.000 ciężarówek Blitz. Opel zostaje pierwszym producentem samochodów, który na rynek wypuszcza rocznie ponad 100.000 samochodów. 

1936
Rozpoczyna się produkcja Kadett’a, samochodu o podwyższonych standardach bezpieczeństwa. Opel staje się największym producentem samochodów w Europie. W ciągu roku Opel produkuje 120 293 samochody.

1937
Opel obchodzi swój 75. jubileusz.

Na targach motoryzacyjnych w Berlinie w 1937r. zostaje zaprezentowany publicznie  najnowszy model firmy – sztandarowy 3.6 litrowy Opel Admiral oraz potężny Opel Super 6.

1939
Od czterech lat Opel jest największym producentem samochodów w Europie. 

1940
W 1940 roku zostaje przedstawiony milionowy Opel, model Kapitan.  W październiku nazistowski reżim paraliżuje działanie fabryk.

1944
Alianci bombardują Niemcy. Całkowicie zniszczona jest fabryka w Brandenburgu, natomiast fabryka w Russelsheim zostaje zniszczona w polowie.

1945
Wszystkie maszyny i urządzenia  potrzebne do produkcji modelu Kadett zostają zdemontowane i przesłane do Związku Radzieckiego jako zadośćuczynienie po II Wojnie Światowej.