Auto Union AG to spółka, która powstała w 1932 roku przez połączenie czterech niemieckich producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Logo Auto Union to cztery przeplatające się pierścienie i jest używane do dzisiaj przez firmę Audi AG.

Na targach w Berlinie w maju 1950 roku, Auto Union zaprezentował swoją nową markę- DKW F89 Meisterklasse.

DKW F89 Meisterklasse miało nadwozie planowanego na 1940 rok modelu DKW F9. Nadwozie wykonano w całci z blachy stalowej. Rama, podwozie oraz dwusuwowy silnik z przekładnią były z modelu DKW F8, co odzwierciedlała nazwa modelu – F89: silnik z F8, nadwozie z F9.

Samochód charakteryzował się niskim współczynnikiem oporu powietrza (0,34), które pozwoliło osiągnąć prędkość 100 km/h, tzn. o 15 km/h większą niż F8. Samochód został natychmiast doceniony za jakość wykonania i wykończenia oraz innowacyjny design, a prasa branżowa pochwaliła jego wysokie bezpieczeństwo jazdy w związku z napędem na przednie koła i hydrauliczne hamulce bębnowe.

Model: DKW F89 Cabriolet
Wymiary [dł. x szer. x wys.]: 4200 x x1600 x 1450 mm
Masa samochodu: 890 kg
Zużycie paliwa: 7,5 l/ 100 km

Po sedanie DKW, w sierpniu 1950 roku został wprowadzony do produkcji 4-osobowy kabriolet F89 wykonany przez Zakłady Karmann w Osnabrück. Ponieważ pojazd był karosowany na stabilnej ramie, jego waga wzrosła tylko o 30 kg, do 890 kg. Niewiele w porównaniu do sedana, ale zbyt dużo dla silnika o mocy 23 KM. Zakłady Karmann wyprodukowały 5 010 4-osobowych kabrioletów.

Produkcję modelu F89 zakończono w kwietniu 1954 roku, wytwarzając 59.475 egzemplarzy sedanów i 6.415 kombi.