ČZ 350 typ 510 został wyprodukowany tylko w dwóch sztukach. Jeden został zniszczony w fabryce po testach, drugi został zakupiony przez inżyniera tego wyjątkowego motocykla, pana inż. Františka Pudila.

Używał go przez długi czas i miał satysfakcję z tego jak działa ten motocykl. Po jego śmierci maszyna została przejęta przez Narodowe Muzeum Techniki w Pradze, które ma tę Čezetę w swoich kolekcjach i od czasu do czasu wystawia ją w innych muzeach. Silnik ma wiele ciekawych cech konstrukcyjnych. Jedną z nich jest napęd wałka rozrządu z łańcuchem zębatym, który był rewolucyjną nowością w 1978 roku, kiedy powstał motocykl.

Dane:
Producent: České závody motocyklové, n.p., Strakonice, Czechosłowacja
Pojemność: 347,5 cm3
Wydajność: 20 kW (27 KM)
Max. prędkość: 140 km/h
Waga: 153 kg

Antonín Novotný, General Secretary of the Central Commitee of the Communist Part of Czechoslovakia, declared: “We shall not ride a motorcycle into the socialism, shall we?” Beginning in the mid-1960s, Czechoslovakia, one of the largest world producers of motorcycles, started to curtail investments into this “unpromising” field. As a result, the quality of our motorcycle production was slowly lagging behind. The project of Ing. František Pudil, ČZ 350, type 510, was one of the many vain efforts to break through with a modern motorcycle. This machine ranges among the best quality motorcycles produced in our country. Only two specimens were produced, out of which just this one survived.

Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz

http://www.eurooldtimers.com/cze/galerie-stroj/4317-1978-cz-350-typ-510-.html