Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie marka Volkswagen będzie świętować dwie światowe premiery. Pod hasłem „Nowy Volkswagen” po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie nowe logo i nowa identyfikacja wizualna marki oraz nowy elektryczny modelID.3. Największa zmiana dotyczy kolorystyki grafiki, która będzie czarno-biała, a nie niebiesko-biała, jak przez ostatnich 50 lat. Kolejna istotna zmiana to rezygnacja z trójwymiarowego logo.


Jak wam się podoba nowa propozycja Volkswagena?

Nazwa Volkswagen w wolnym tłumaczeniu z języka niemieckiego oznacza „samochód dla ludu”. Historia powstania tej marki rozpoczyna się w 1934 r., kiedy Adolf Hitler zlecił skonstruowanie niedrogiego samochodu, który byłby dostępny dla szerokiego grona społeczeństwa. Auto miało być oszczędne, rozpędzać się do ok. 100 km/h, mieścić swobodnie cztery osoby (wraz z bagażem) i kosztować nie więcej niż 1000 marek.

Pierwszy, przedwojenny logotyp marki bardzo przypominał swastykę. Jednak już wtedy najmocniejszym akcentem znaczka były litery V (“ludowy”) oraz W (“samochód”).


Po powojennej reaktywacji Volkswagena, logo ograniczono do tych dwóch liter wpisanych w okrąg.

Na przestrzeni kolejnych lat, aż do dziś logo przechodziło drobne zmiany, które skupiały się głównie wokół kolorystyki logotypu.