Odkąd BMW zaczęło produkować motocykle po Wielkiej Wojnie, w 1924 roku, ich zamiarem było stworzenie produktu, który będzie sprzedawany przez wiele lat. BMW od wielu lat produkował silniki do samolotów i dla innych producentów motocykli. Seria R11 została po raz pierwszy wyprodukowana w 1929 roku i była produkowana do 1935 roku. W sumie wyprodukowano 75 000 egzemplarzy.


Producent: Beyerische Motoren Werke AG, Monachium, Niemcy
Pojemność: 745 cm3
Wydajność: 13,2 kW (18 hp)
Max. prędkość: 100 km/h
Waga: 260 kg

Model ten jako pierwszy miał duży silnik o pojemności 750 cm3. Silnik ten stał się głównym motorem napędowym BMW aż do II wojny światowej. Seria R11 została zastąpiona serią R12, która miała silnik tej samej wielkości z zaworem bocznym. BMW R11 stało się ostoją Wehrmachtu, podobnie jak R12. Nie tylko był to szybki i niezawodny motocykl jak na swój czas, ale także wielu chwaliło tradycyjny design BMW jako „dzieło sztuki”, w stylu Art Deco od 1920 do połowy lat 40.

On 15 March 1939, the German army occupied what was left of our country crippled by the Munich agreement. A substantial part of the occupying troops consisted of motorcycle units equipped with mainly BMW machines with a sidecar. After the war the German army left a large number of these motorcycles in our country. Reliable and durable BMW machines were then in service here for many decades.

Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz

https://www.hemmings.com/blog/2017/01/12/hemmings-find-of-the-day-1932-bmw-r11/