Ten samochód jest wyjątkowy pod kilkoma względami. Jego niezwykła konstrukcja z centralną ramą, niezależnym zawieszeniem tylnych kół, silnikiem z wałkiem królewskim i wieloma elementami ze stopów magnezu była bardzo nowoczesna w chwili prezentacji, w drugiej połowie lat 20-tych.
Parametry techniczne:
Rok produkcji: 1930
Silnik rzędowy, 6-cylindrowy, górnozaworowy z wałkiem królewskim, o pojemności 3,0 litrów i mocy 70 KM.
Jedną z wielu wersji nadwoziowych była siedmiomiejscowa limuzyna, z oddzielnym przedziałem kierowcy. Prezentowany egzemplarz z takim właśnie nadwoziem jest jednym z dwóch zachowanych do dziś. Jednak jego niezwykłość związana jest przede wszystkim z jego historią. Samochód w latach 30-tych należał do Michała hrabiego Baworowskiego z Lwowa. W 1937 roku nowym właścicielem stał się Marian Reich, a samochód otrzymał lwowskie, taksówkowe tablice rejestracyjne, zachowane do dziś w doskonałym stanie. W latach 70-tych został odnaleziony wraz z dwoma innymi Austro-Daimlerami, w Szczawnicy, skąd trafił do Krakowa. Tam stał aż do wiosny tego roku, kiedy to trafił do kolekcji Roberta i Ireny Steć.
Samochód jest w dużym stopniu kompletny, z pozostałościami oryginalnego lakieru i tapicerki. Zachowały się oryginalne, przedwojenne tablice rejestracyjne i dokumenty samochodu, co jest ewenementem w skali kraju.
Źródło: Motoclassic Wrocław 2019