Poniżej przypominamy pytania z naszego konkursu (https://klassikauto.pl/konkurs-polskie-samochody-prototypowe-z-lat-1945-1990/ ) oraz podajemy poprawne odpowiedzi.
Pytanie 1. Kiedy (dzień, miesiąc i rok) oraz gdzie odbył się finał „I Ogólnopolskiego Konkursu SAM-ów” ?
Odpowiedź: 28.06.1959r. Przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie
Pytanie 2. W połowie lat 60., amatorsko, we własnym garażu, inż. Łukaszewicz stworzył ciekawy pojazd, który nazwał powszechnie stosowanym wulgaryzmem. Jak nazwę nosił ten pojazd ?
Odpowiedź: Zapierdalacz.
Pytanie 3. Jak nazywał się prototypowy mikrosamochód zbudowany w Warszawskiej Fabryce Motocykli przy użyciu części skutera Osa?
Odpowiedź: Fafik
Pytanie 4. W 1986 roku po raz pierwszy publicznie zaprezentowano prototypowy samochód FSO Wars. Ogółem powstały trzy egzemplarze tego pojazdu. Użyto w nich dwóch rodzajów silników benzynowych. Jakie miały pojemności skokowe (w zaokrągleniu) silniki zastosowane w prototypowych Warsach?
Odpowiedź: 1100 i 1300.
Nagrody, książki Tomasza Szczerbickiego „Prototypy” otrzymują:
1. Michał Mróz z Ostrołęki
2. Przemysław Michalak
3. Marcin Dziechciarz
4. Artur Lenarczyk
5. Grzegorz Strzelec
Prosimy powyższe osoby o kontakt z redakcją ([email protected]) i podanie adresu, na który wyślemy nagrodę.
Dziękujemy Wszystkim za tak liczny udział w konkursie i zapraszamy do udziału w kolejnych.
Przypominamy, że jest już w sprzedaży nowa książka Tomasza Szczerbickiego „Prototypy”. Na blisko 600 stronach będzie tam można znaleźć informacje o samochodach prototypowych, jakie powstały w naszym kraju w latach 1945 – 1990.
Oficjalna cena książki wynosi 99 zł, ale bezpośrednio od wydawcy można ją kupić już za 60 zł: https://vesper.pl/zapowiedzi/730-prototypy-samochody-w-prl-rzecz-o-motoryzacji-i-nie-tylko-tomasz-szczerbicki-oprawa-twarda-978837732742