Nasi Czytelnicy dokonali wyboru Klasyka Listopada 2019, który weźmie udział w głosowaniu finałowym Klasyk Roku 2019.


Tytuł KLASYK Listopada 2019 roku otrzymuje:
Volvo 144 GL z 1972 roku, z silnikiem B20E, czyli 124 konnym, dwulitrowym redblokiem.

Właścicielem jest Pan Bartłomiej Druciarek z Kalisza. Dyplom oraz nagrodę przesłaliśmy pocztą. Zapraszamy do udziału w konkursie.

Zapraszamy do zgłaszania swoich aut do konkursu klasyk miesiąca. Nagrody czekają! Wystarczy wysłać zdjęcie samochodu na maila: redakcja@klassikauto.pl

Volvo serii 100 produkowane było w latach 1966-74. To początek  pewnej historii motoryzacji tej szwedzkiej marki. To początek klasycznych, kanciastych kształtów w wersji sedan i kombi na kilkadziesiąt najbliższych lat. Egzemplarz, którego jestem właścicielem pochodzi z 1972 roku i jest w najbogatszej wtedy oferowanej wersji wyposażenia: GL (grand luxe). Metalizowany lakier, skórzana tapicerka, dodatkowe światła przeciwmgłowe z przodu i z tyłu, silnik zasilany wtryskiem i czterobiegowa skrzynia biegów z overdrive to niektóre z elementów wyposażenia niespotykane w niższych modelach.

Kilka słów o jednostce napędowej. Oznaczony B20E silnik o pojemności 1989 cm3 w połączeniu z manualną skrzynią biegów pozwala cieszyć się 124 KM, które nawet dziś potrafią przyjemnie zaskoczyć na drodze. 

Auto zanim trafiło do Polski przez 33 lata było w rękach jednej osoby. Człowieka, który dnia 18.07.1972 w salonie Volvo w Stuttgarcie stał się jego pierwszym, szczęśliwym  posiadaczem. Już w Polsce samochód otrzymał nowy lakier z zewnątrz w pełni zgodny z numerem katalogowym. W komorze silnika oraz w bagażniku powłoka lakiernicza została oryginalna. Jednostka napędowa i wszystkie pozostałe elementy nigdy nie były remontowane a największym smaczkiem jest w pełni zachowane wnętrze!

Pozdrawiam 
Bartłomiej Druciarek