Skoda Felicia Cabrio to wg nas najładniejsze auto tzw. dawnego bloku wschodniego. Produkowana w okresie 1959-64. Kabriolet w tej części Europy był rzadkością a ten zyskał popularność dzięki komedii Jerzego Hoffmana pt.: „Gangsterzy i filantropi” z 1962r.
https://klassikauto.pl/skoda-felicia/


Na Targach Lipskich w 1956 roku zaprezentowano napędzany dwusuwowym silnikiem samochód Wartburg 311 (produkowany do 1968 roku). Wartburg występował w wielu wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowe kombi, 5-drzwiowe kombi – camping, pick-up, kabriolet, coupe oraz sport. Model 311 startował w wielu europejskich i krajowych rajdach – np. Internationale Rallye Wartburg. Wg nas linia nadwozia jest po prostu finezyjna, szczególnie w wersji coupe i cabrio.


Wschodnioniemiecki Trabant 600 miał wiele wad: twarde zawieszenie, słabe ogrzewanie i wentylację, o reszcie nie wspominając. Ale poza tym miał wiele zalet: wygodne fotele, duży bagażnik, wspaniałą zwrotność i nieskomplikowaną mechanikę. I nam się też podoba. Filigranowe, ładne autko było produkowane było w latach 1962-64 w Zwickau (dawna NRD). Poprzednikiem był model P50, a następcą 601.
https://klassikauto.pl/volkswagen-z-nrd-czyli-trabant-600/


Na początku produkcji VAZ 2101 był najbardziej komfortowym samochodem w swojej klasie oraz jednym z najbardziej nowoczesnych i niezawodnych samochodów w ZSRR. Produkcję Żiguli rozpoczęto w fabryce Togliattti 19 kwietnia1970 roku. Łada 2101 była produkowana na licencji Fiata 124. Choć na pierwszy rzut oka oba samochody wyglądają tak samo, to w Ładzie dokonano około 800 zmian, mających na celu dostosowanie tej konstrukcji do trudnych warunków drogowych Związku Radzieckiego. Ujęły nas dobre proporcje tego sedana i wysublimowane, chromowane dodatki. Skryta elegancja.
https://klassikauto.pl/waz-2101-ziguli-1974r/


Fiat 125. Odkrywamy go na nowo, ale tego z początku produkcji. Pachnie włoską kuchnią i oddaje włoski styl. Piękny w prostocie swojej formy i ładnie ozdobiony. Wg nas zawsze będzie dobrze wyglądał. Ma świetlaną przyszłość.
https://klassikauto.pl/wschodzaca-gwiazda-klasykow-fiat-125p/
https://klassikauto.pl/45-lat-minelo-fiat-125p/
https://klassikauto.pl/z-ziemi-wloskiej-do-polski-rzecz-o-polskim-fiacie-125p/


Mikrus MR 300 (od Mielec (nadwozie i podwozie) i Rzeszów (silnik)). Polska konstrukcja masowego auta. Najstarsze auto w naszym zestawieniu, bo produkowane do 1960 roku.  Mikroauto nawiązuje Goggomobila. Dla nas małe też jest piękne.

To nasza subiektywna lista.
A jak Wy uważacie? Jakie auto warto dopisać do tej listy?
Podzielcie się z nami swoją opinią. Zapraszamy. :)