Bartosz Korczyk z Brzeszcz k. więcimia: „Muzyka dla uszu i piękna linia dla oka”.


Samochód: 
Chevrolet Corvette
Rok produkcji: 1976
Pojemność silnika: 5,7 l
Moc: 238 KM

1. Dlaczego interesujesz się takim autem ?
Bardzo podoba mi się sportowa linia nadwozia. Uosabia amerykański styl lat 70. Ojciec zaraził mnie motoryzacją. Sam od zawsze interesował się zabytkowymi samochodami. Corvettę posiadamy od 2008 roku.

2. Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Nieoryginalny jest tylko wydech i radio. Reszta jest w stanie nienaruszonym.

3. Czy sam odnawiałeś samochód?
Auto nie było remontowane. Wykonano tylko przegląd skrzyni biegów oraz ją uszczelniono. Ponadto, wymieniono też wszystkie płyny eksploatacyjne.

4. Jakie ma zalety, wady?
Podstawową zaletą jest wiatr we włosach podczas jazdy oraz niesamowite brzmienie silnika. Jest miękka, ale trzyma się drogi. Ma wspomaganie układu kierowniczego. Generalnie dobrze się prowadzi. Wadą jest spalanie na poziomie 15-25 l / 100 km. Jest trochę przyciężki, ale jak się wciśnie gaz, to się o tym zapomina.

5. Czy konstrukcja pojazdu zawiera jakieś unikalne rozwiązanie techniczne?
Tak, cała karoseria jest zrobiona z lekkiego tworzywa, zwanego laminatem. Dzięki temu samochód waży niecałe półtorej tony. Wszystko inne jest standardem, odpowiednim dla lat 70.

6. Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz?
Ostatnio zdarza mi się częściej nią jeździć. Udaję się głównie na zloty do 100 km w jedną stronę oraz okazyjnie na krótkie przejażdżki w góry, pod warunkiem że jest sucho i nie zanosi się na deszcz.

7. Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
Najdroższe jest paliwo. Ceny materiałów eksploatacyjnych są na stosunkowo niskim poziomie, co nie stanowi problemu.

8. Jak jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz i ile kosztują?
Mam zapasowe części kupione razem z autem. Na razie nic nie wymieniałem, ponieważ wszystko działa jak należy.

9. Gdzie i jak auto jest przechowywane?
W suchym, nieogrzewanym garażu, przykryte specjalnym pokrowcem.

10. Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach? Jak często? Co ci się podoba a co nie?
Zaczynam od niedawna jeździć na zloty. Zaliczyłem ich do tej pory kilka. Podoba mi się to co wszystkim: atmosfera, ciekawi ludzie, wymiana informacji. Na rajdy się nie wybieram – szkoda auta.

11. Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Tak, do Polskiego Związku Motorowego.

12. Komu polecasz to auto?
Każdemu, kto pragnie poczuć się młodo i zapomnieć na chwilę o świecie, słuchając przepięknego dźwięki widlastej ósemki.

13. Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
Warto kupić auto w dobrym stanie mechanicznym. Trzeba sprawdzić silnik, skrzynię biegów, zawieszenie i hamulce oraz najlepiej zwrócić uwagę na stan wnętrza.

Dziękujemy za rozmowę.