Z okazji ponownego otwarcia Muzeum Mercedes-Benz prezentuje nowy film wideo, nakręcony z drona. Dynamiczny klip zachwyca zjawiskowymi ujęciami. Do jego produkcji posłużyły minidrony ważące mniej niż 100 gramów każdy, z zamontowanymi kamerami 4K. Drony wielkości dłoni mogą przelatywać nawet przez małe przestrzenie – w tym przez otwarte drzwi klasycznych modeli Mercedes-Benz.

Trwający około 4 min film można oglądać na kanałach społecznościowych Muzeum Mercedes-Benz. Produkcja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem: w ciągu pierwszych kilku dni wideo było oglądane już około 6 milionów razy.

Co czeka na widzów? Na przykład przelot przez uniesione drzwi legendarnego 300 SL „Gullwing”. Albo wizyta w kabinie autobusu Mercedes-Benz LO 1112 z Argentyny. Film z perspektywy lecącego drona prezentuje praktycznie wszystkie poziomy muzeum: prowadzi od tarasu na dachu przez kolejne sale z motoryzacyjnymi legendami oraz sekcje poświęcone fascynującym rozwiązaniom technicznym aż do głównego wyjścia. Nietypowe ujęcia pozwalają odkryć wiele ekscytujących detali.

Film z drona prezentuje muzeum Mercedesa z nowej perspektywy:

Zespół Muzeum Mercedes-Benz oraz twórcy filmu – Daniel Wagner i André Jung z minidrone.studio – wykonali zdjęcia w czasie, gdy muzeum było zamknięte z powodu koronawirusa. Już wstępny plan zakładał, że oprócz zdjęć z zewnątrz i wewnątrz minidrony muszą przelatywać przez wnętrza pojazdów. To odważna koncepcja, biorąc pod uwagę, że wartość muzealnych eksponatów nierzadko liczy się w milionach. Jednocześnie była to jednak okazja, by przedstawić muzeum z nieznanych dotąd perspektyw. „W Muzeum Mercedes-Benz zawsze staramy się wprowadzać nowe koncepcje, a w naszych kanałach społecznościowych chcemy podążać niekonwencjonalnymi ścieżkami. Wzbudza to duże zainteresowanie – zresztą sukces (filmu) mówi sam za siebie” – mówi Michael Abele, menedżer Muzeum Mercedes-Benz ds. mediów społecznościowych.

Zgody na filmowanie udzielono pod warunkiem należytej ochrony prezentowanych w muzeum aut. Z tego względu filmowcy intensywnie ćwiczyli najtrudniejsze ujęcia z prawdziwymi przeszkodami, korzystali też z symulacji cyfrowych. „Cieszymy się, że muzeum nam zaufało i dało nam swobodę w realizacji filmu” – wspomina André Jung.

Dreharbeiten für den neuen Drohnenfilm im Mercedes-Benz Museum, Mai 2020. Die Filmemacher Daniel Wagner (links) und André Jung von minidrones.studio mit zwei ihrer selbst entwickelten Kameradrohnen. Foto: minidrone.studio
Filming the new drone video at the Mercedes-Benz Museum, May 2020. Filmmakers Daniel Wagner (left) and André Jung from minidrones.studio with two of the camera drones that they developed themselves. Photo: minidrone.studio

Ostateczny rezultat powstał w ciągu 3 dni produkcji i montażu. Twórcy przyznają, że praca nad filmem nie była tak „fajna”, jak może wydawać się podczas jego oglądania. Jak mówi Daniel Wagner, tylko szybki lot zapewniał estetyczne, płynne zdjęcia, więc o powolnych lotach w pobliżu samochodów nie było mowy. Wymagało to dużego doświadczenia i praktyki. W przypadku gotowego wideo prędkość nagrywania w wielu miejscach została cyfrowo spowolniona, tak aby osiągnąć optymalny efekt dla widza – np. na zakręcie w sali z samochodami wyścigowymi i rekordowymi maszynami Mercedes-Benz.

„W sumie do filmowania w Muzeum Mercedes-Benz wykorzystaliśmy cztery różne typy dronów” – kontynuuje Daniel Wagner. „Tych dronów nie można normalnie kupić; zmodyfikowaliśmy je pod kątem naszych potrzeb, używając różnych komponentów”. Do przelotu przez ciasne miejsca posłużyły lekkie minidrony wielkości dłoni. Zdjęcia z zewnątrz wykonano przy pomocy cięższych modeli, odpornych na podmuchy wiatru. Te ostatnie można obsługiwać także zdalnie, za pomocą pilota i wideookularów. W ten sposób powstały długie ujęcia bez cięć – kolejny powód, dla którego klip jest tak wyjątkowy.

„Nowym filmem chcemy inspirować ludzi, by nas odwiedzili – czy to osobiście, czy z kanapy w domu” – mówi Monja Büdke, dyrektor Muzeum Mercedes-Benz.
Muzeum Mercedes-Benz zostało ponownie otwarte 9 maja 2020 r., początkowo od piątku do niedzieli.

Kontakt:
Tomasz Mucha
e-mail: [email protected]