Marek Kuc w kolejnej z książek przybliża historię polskiej motoryzacji. Tym razem prezentuje historię fabryki samochodowej w Lublinie i opisy pojazdów, które tam zostały wyprodukowane w latach 1951-2014.

Autor przedstawia opisy pojazdów seryjnych i prototypów. Czytelnik może poznać szczegóły ich powstania, dane techniczne, plany zakupów licencji, współpracę z innymi producentami nad konstrukcją pojazdów dostawczych.

Publikacja jest bogato ilustrowana, jak podkreśla Wydawca, jest tu „wiele archiwalnych, dotychczas niepublikowanych zdjęć”.

W spisie treści znajdziemy:

  • Od autora
  • Podziękowania
  • Historia fabryki
  • Produkowane pojazdy
  • Lublin 51 (1951–1959)
  • Furgon na podwoziu Lublina 51 (prototyp, 1954)
  • Żuk (1958–1970)
  • FSC A-08 (prototypy, 1958–1964)
  • SKOT (1963–1971)
  • FSC B-40 (prototypy, 1963–1965)
  • FSC A-40 (prototyp, 1965)
  • FSC A-30 do A-45 (prototypy, 1968–1973)
  • Żuk F.A.T.A. (prototyp, 1969)
  • Ramzes – licencyjny Żuk (1970–1990)
  • Żuk (1970–1998)
  • Żuk 30 (prototyp, 1974)
  • Lublin (prototyp pierwszej serii)
  • Bedford Eurovan – plany produkcji (1975–1976)
  • Lublin 25/35 (prototypy, 1976–1992)
  • Iveco Daily – plany produkcji (1979)
  • Kiaz-Lublin 3502 (prototypy, 1985–1987)
  • Lublin I (1993–1997)
  • Peugeot 405 (1993–1995)
  • Daewoo Nexia (1995–1997)
  • Honker (od 1996)
  • Avia A60/A75 (1996–1999)
  • Lublin II (1997–1999)
  • LDV 400 Convoy (1998–2000)
  • Daewoo Korando (1998–2000)
  • Daewoo Musso (1998–2001)
  • LD-100 (prototyp, 1998–2001)
  • Lublin 3 (1999–2005)
  • Lublin 3Mi (2005–2011)
  • Intrall-Praga – plany produkcji (2006)
  • Lubo (prototypy, 2006–2007)
  • Pasagon (2011–2014) / Honker cargo (od 2014)
  • Następcy Żuka – niezrealizowane projekty
  • Samochody z Lublina po latach
  • Bibliografia

Książka dostępna na stronie internetowej Wydawnictwa WKŁ: https://www.wkl.com.pl/samochody-z-lublina,1,1,1456

Opracowano na podstawie książki oraz opisu na stronie Wydawcy WKŁ.