Tłumnie odwiedzana Retromobile w tym roku świętowała czterdziestolecie. W związku z tym przygotowano specjalne wystawy i ekspozycje, a wielu producentów samochodowych świętowało okrągłe rocznice swoich modeli.

Największym pojazdem zaprezentowanym na wystawie był Royal Tiger z Musée des Blindés w Saumur. Gwiazda kolekcji, jest jedynym zachowanym i działającym czołgiem tego typu. Zadebiutował w 1944 roku i siał postrach na polach bitew II Wojny Światowej. Był to największy, najcięższy (70 ton) i najpotężniejszy (88mm działo) z 18 cm grubości pancerzem a przede wszystkim najbardziej destrukcyjny ze wszystkich wyprodukowanych czołgów.
kl_retro_02
W kategorii Youngtimers, zaprezentowano kolekcję samochodów mało popularnej francuskiej firmy Matra, która w ciągu 40 lat istnienia wyprodukowała ponad milion samochodów. Wystawa jest hołdem dla twórców marki, która otworzyła drogę dla nowych koncepcji, takich jak trzyosobowa przednia kanapa i osiągnięć technologicznych
z wykorzystywaniem poliestru oraz ochroną podwozia poprzez cynkowanie na gorąco.

Marka Citroën świętowała 60 rocznicę modelu DS , który można było oglądać w kilku odsłonach: Saloon, Cabriolet, Estate i SM. Zaprezentowano również 2CV, warto pamiętać, że w tym roku w Toruniu odbędzie się międzynarodowe spotkanie właścicieli i miłników tych samochodów.

PEUGEOT i muzeum «L’Aventure Peugeot» świętował rocznice wyprodukowania modeli:
204 – 50 lat; 402 – 80 lat; 403 – 60 lat i 604 – 40 lat.

W związku z 50 rocznicą Renault 16, zaprezentowano pierwszy model hatchback oraz różne generacje tego samochodu a sześćdziesięciolecie marki Alpine, było okazją do zaprezentowania kultowego wyścigowego modelu „wczoraj i dziś”.

Nasz sąsiad Skoda zaprezentowała unikalny model 966 Supersport z 1950 roku. Jest to jedna z trzech wyprodukowanych wyścigowych maszyn, która była najszybsza w Czechosłowacji. Zaprezentowano także piękną Skodę Popular Monte Carlo z 1936 roku, która zajęła drugie miejsce w Rajdzie Monte Carlo w kategorii 1500cc.

Gwiazdą stoiska Mercedesa był Mercedes-Benz 540 K Stromlinienwagen. Zaprojektowany tuż przed wojną do wyścigu, który został ostatecznie odwołany, ukryty podczas wojny został zapomniany. Dopiero w ubiegłym roku zakończono prace odtworzeniowe i samochód został przywrócony do dawnej świetności.

Zaprezentowano pełną gamę pięknych, zabytkowych, ekskluzywnych samochodów.

Zapraszamy również tu: https://klassikauto.pl/retromobile-przeszlosc-wciaz-ma-przyszlosc/
kl_retro_17 cz2 (18) kl_retro_17 cz2 (17) kl_retro_17 cz2 (16) kl_retro_17 cz2 (15) kl_retro_17 cz2 (14) kl_retro_17 cz2 (13) kl_retro_17 cz2 (12) kl_retro_17 cz2 (11) kl_retro_17 cz2 (10) kl_retro_17 cz2 (9) kl_retro_17 cz2 (8) kl_retro_17 cz2 (7) kl_retro_17 cz2 (6) kl_retro_17 cz2 (5) kl_retro_17 cz2 (4) kl_retro_17 cz2 (3) kl_retro_17 cz2 (2) kl_retro_17 cz2 (1)