Samochody naszych Czytelników :)

Tym razem Renault Clio 1,8 16V z roku 1990. Silnik o mocy 140KM.

Auto zbudowane na podstawie homologacji Renault Sport Nr A5433(dla Clio 1,8 16V, Clio Williams, Clio Max-i). Budowa auta ukończona została w 2009 roku. Startowało w kilku imprezach amatorskich i w 2010 roku w RallyLandzie. Po zakończeniu sezonu stoi w garażu.

W opinii Waldemara Doskocza (były kierowca Renault Elf Polska) i Jakuba Gerbera (były pilot Roberta Kubicy) określone jako „preofeska”. Clio zbudowane z wielką starannością i dokładnością. Do polakierowania auta użyto lakierów Mercedes Benz, podwozie białe, podzespoły czerwone, środek auta srebrny, karoseria czarny grafit i złoty metalik.
Renault Clio (3)

Wszystkie wzmocnienia i obspawanie wykonano zgodnie z homologacją. Mocno rozbudowana klatka bezpieczeństwa (Auto Pro Tuning) z certyfikatem, krzyże w drzwiach i z tyłu, zastrzały do kielichów, mocna rozpórka, mocowania foteli. Przewody paliwowe i hamulcowe poprowadzono w wnętrzu kabiny.
Renault Clio (6)

Silnik fabryczny 142 KM, filtr powietrza Carbon Viper, nowa chłodnica. Skrzynia biegów ze wzmocnieniem przeciw wypinaniu się półosi. Lekkie koło zamachowe. Sprzęgło sportowe nowe, zawieszenie Bilstein, sprężyny H&R, tarcze hamulcowe Brembo, tył fabryczne, zaciski fabryczne, klocki Ferrodo. Przewody hamulcowe sportowe. Płyta pod silnikiem aluniniowa, podstopnice aluminiowe, fotele Bimarco Futura i Ekspert, pasy 4 punktowe Sabelt, kierownica Sabelt, kokpit flok, elektrownia na maskę dopasowana do Clio. I wiele innych modyfikacji.
Renault Clio (9)

Auto bezwypadkowe w idealnym stanie, miało posłużyć w późniejszym czasie jako baza pod Clio Max-i ale życie napisało inny scenariusz.

Link z budowy auta: https://www.youtube.com/watch?v=Gv1UhOeWsg4

Pozdrawiam serdecznie Społeczność KlassikAuto.pl
Mirosław Grudziel z Koszalina
Renault Clio (1) Renault Clio (5) Renault Clio (11) Renault Clio (10) Renault Clio (12) Renault Clio (7)