Mercedes-Benz 500E bazował na nadwoziu W124. Przy projekcie pracowali inżynierowie z firmy Porsche. Cały samochód, zarówno nadwozie jak i silnik, montowano w zakładach Porsche. Po 2 latach produkcji oznaczenie zmieniło się na E500. W ciągu ostatnich kilku lat ceny tych samochodów poszybowały w górę! Zobaczcie, ile dziś jest wart.


Dane techniczne Mercedes-Benz 500 E, od 1993 roku E 500:

  • Typ [Baumuster]: W 124 E 50
  • Nadwozie [Karroserieform]: Limuzyna, 4-osobowa
  • Okres produkcji [Bauzeit]: 02/1991 – 04/1995
  • Liczba wyprodukowanych sztuk [Stuckzah]: 10 479 (razem z E 60 AMG)
  • Silnik: 8-cylindrowy w układzie V, 32 zaworowy DOHC
  • Pojemność [Hubraum]: 4973 cm3
  • Moc [Leistung in PS/ kW]: 320 KM (235 kW) przy 5600 obr/min
  • Moment obrotowy [max. Drehmoment]: 470 Nm przy 3900 obr/min
  • Wymiary [długość x szerokość x wysokość]: 4750 x 1796 x 1408 mm
  • Waga [Leergewicht]: 1710 kg
  • Prękość max. [Hochstgeschwindigkeit]: 250 km/h (ograniczona elektr.)
  • Przyspieszenie [Beschleunigung]: 6,1 s
  • Przyspieszenie (0–160 km/h): 14,0 s
  • Zużycie paliwa (l) (na 100 km):
  • przy 90km/h: 10,3, przy 120 km/h: 11,9, cykl miejski: 16,9
  • Średnie zużycie: 13,0 l / 100 km
  • Zbiornik paliwa: 90 litrów (W124 standardowo 70 litrów)
  • Pojemność bagażnika: 485 litrów
  • Felgi / Opony: 225/55 R16 standardowe
  • Układ hamulcowy (mm ): 320 (przód), 278 (tył), wentylowane tarcze
  • Droga hamowania (100–0 km/h): 38,5 m
  • Nadwozie: przestrzenna rama rurowa, napęd na tylną oś.
  • Cena w momencie wprowadzenia na rynek [Preis bei Markteinfuhrung]: 134 520 DM, w 1995 roku: 150 000 DM

Silnik V8 5.0

Do napędu użyto silnika M119 z modelu 500SL – R129. Pojazd oferowany był tylko z 4-biegową skrzynią automatyczną przejętą również z modelu 500SL. Układ zasilania silnika K-Jetronic zastąpiono nowocześniejszym Bosch Motronic. Przebieg krzywej momentu obrotowego silnika różnił się od normalnej wersji silnika V8 5.0.

Maksymalna wartość wynosiła 470 Nm przy 3900 obr/min, gdy w seryjnym modelu 500SL wynosiła ona 450 Nm przy 3900 obr/min. Zastosowano zawieszenie samopoziomujące (NIVO) z układem wielowahaczowym i regulacją regulującą twardości resorowania i wysokości. Zrezygnowano z opon o niskim profilu poprawiających trakcję lecz zmniejszających komfort jazdy. Zastosowane opony pochodziły z firmy Michelin.

Co pisaliśmy w 2015 roku?

W Polsce ceny kształtują się od 50 000 zł za egzemplarz do remontu, do nawet 120 000 zł za limitowaną wersję w bardzo dobrym stanie i z niskim przebiegiem. Aby kupić ładny samochód i cieszyć się nim należy wydać wg naszej oceny minimum 80 000 zł. Ceny w Niemczech od 10 000 Euro do 30 000 Euro. Tendencja mocno zwyżkowa. Polecamy jako inwestycję.

Ile kosztuje Mercedes-Benz W124 dziś, czyli w 2024 roku?

Jakie są ceny tych modeli Mercedes-Benz? Ceny w Niemczech w Euro:
Mercedes-Benz W124 500 E, 4tL rok prod.: 1990-93, 5l, 326 PS:
Stan 1: 83 000
Stan 2: 48 000
Stan 3: 25 000
Stan 4: 14 000
Stan 5: 7000
Wartość  Mercedes-Benz W124 500 E w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła o 11%.
Mercedes-Benz W124 E 500, 4tL rok prod.: 1993-95, 5l, 320 PS:
Stan 1: 82 000
Stan 2: 47 000
Stan 3: 25 000
Stan 4: 14 000
Stan 5: 7000
Wartość  Mercedes-Benz W124 E 500 w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła o 32%.
Czy nadal polecamy ten model Mercedes-Benz jako inwestycję? Mamy wątpliwości. Według nas ceny ustabilizują się na tym, wysokim poziomie w ciągu najbliższych kilku lat.

Zmiany w 1993 roku

W 1993 roku miał miejsce lifting karoserii, zastosowano nowe przednie reflektory, nową klapę i znak firmowy przeniesiony na maskę, nowa była także tylna klapa z lepszym uwarunkowaniem do załadunku. W 1994 roku wszystkie modele otrzymały powiększone przednie hamulce zapożyczone od modelu 600SL/SL600 o średnicy 320 mm, taki sam rozmiar montowano również w Mercedesie W140. W standardowym wyposażeniu tego auta można było znaleźć klimatyzację manualną, elektrycznie podnoszone wszystkie szyby, elektrycznie sterowane fotele przednie (dla kierowcy do zapamiętania 3 ustawienia pozycji), standardową kontrolę trakcji ASR, tempomat, radio Becker-Mexico 2000 wraz ze zmieniarką CD w bagażniku. Za dopłatą oferowana była klimatyzacja automatyczna (klimatronic), ogrzewanie postojowe (webasto), elektryczny szyberdach, i bardzo rzadko spotykany komputer pokładowy – wskazujący aktualne dane o pojeździe, jego spalaniu, lub awarii któregoś z podzespołów.

Zamontowano go w miejscu obrotomierza po prawej stronie, a obrotomierz przeniesiono na dodatkowym nowym zegarze po lewej stronie wraz ze zużyciem paliwa. Przy dokupieniu pełnego wyposażenia dodatkowego auto stawało się o 1/3 droższe niż standardowo. W chwili debiutu na rynku 500E kosztowało 138 000 marek. To o 23 000 marek drożej niż BMW M5 E34 i o 13 000 marek więcej niż Lotus Omega. W 1992 roku 500E kosztował już 145 000 marek. Z kompletnym wyposażeniem dodatkowym i ze wszystkimi opcjami auto kosztowało niemal 200 000 marek.

Ciekawostki

Jednymi z pierwszych nabywców tego modelu byli Michael Schumacher, Niki Lauda a także Rowan Atkinson. 500E/E500 występował tylko z kierownicą po lewej europejskiej stronie. Najbardziej wartościowe są modele z pierwszych dwóch lat produkcji.

 

Niektóre informację pochodzą z:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500E