Praga BD 500 DOHC to motocykl opracowany przez projektanta Jaroslava Františka Kocha, wyprodukowany w latach 1929–1933. Czterosuwowy, chłodzony powietrzem jednocylindrowy silnik DOHC z pojemnością 499 cm3 i trzybiegową manualną skrzynią biegów. W konstrukcji motocykla zastosowano szereg zaawansowanych elementów, dzięki którym motocykl miał doskonałe właściwości sportowo-turystyczne.


Producent: Českomoravská Kolben-Daněk, Praga, Czechosłowacja
Pojemność: 499 cm3
Wydajność: 11 kW (15 KM)
Max. prędkość: 105 km/h
Waga: 170 kg

Niezawodność maszyny zweryfikował projektant Jaroslav František Koch, gdy we wrześniu 1928 r. podjął się przejazdu z Rzymu do Pragi. Odległość 1480 kilometrów pokonał w 35 godzin i 40 minut, tworząc tzw. rekord wytrzymałci. Motocykl ze zdjęć został wyprodukowany w 1927 roku w firmie Breitfeld i Daněk. Po połączeniu z ČKD motocykle były produkowane pod marką Praga.

One of the handful of successful Czechoslovak motorcycles at the end of the 1920s was the BD 500 machine. It was a machine of advanced design, which was somewhat ahead of its time in its engine arrangement (DOHC valve arrangement). When the makers of the BD 500 merged with Českomoravská továrna na stroje, who were the owners of Praga automobile plant the newly designated Praga BD 500, thus acquired the backing of one of the biggest concerns in Central Europe.

Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Praga_BD_500_DOHC