Witam, przesyłam kilka informacji o moim samochodzie.

To Mazda 323s, oznaczenie modelowe BA (oprócz S 4-drzwiowy sedan pod oznaczeniem BA występował również 3-drzwiowy model C oraz 5-drzwiowy F, często spotykany, a po 1996r., w którym auta przeszły facelifting do gamy dołączył 3-drzwiowy hatchback o oznaczeniu P).

Produkcję zakończono w 1998r. Auto posiadam od 2006 roku. Kupiłem je w Niemczech w idealnym stanie i do dziś pozostaje bezwypadkowe. Seryjnie Mazda posiadała silnik o pojemności 1.5 lita, dohc, o mocy 88 KM. W 2008 roku wpadłem na pomysł, aby do auta włożyć silnik V6 o pojemności 2.0 litrów i o mocy 144 KM, który był zarezerwowany tylko do modelu F. Silnik ten występował również w Mazdzie Xedos 6 i Xedos 9.

Dlaczego V6?
Bo kocham ten dźwięk, a większą moc silnika traktuję jako bonus. Prace nad autem zaczęły się w 2009r. I trwały w sumie 4 lata. Od 10 lat zimę i deszczowe dni spędzam w garażu, który opuszcza  tylko w słoneczną pogodę.

Poniżej krótka lista prac, które wykonałem, gdyż silnik „pociągnął” za sobą układ hamulcowy, zawieszenie, elektrykę/elektronikę sterującą silnikiem, układ wydechowy itp. Zmieniłem również kolor z champagne silver mica na pure white, oczywiście z palety kolorów Mazdy.

Seria po zakupie

Silnik 1.5 dohc Z5
Kolor Champagne Silver Mica
Wyposażenie: wspomaganie, ABS, centralny zamek, 2 x airbag

Modyfikacje

Silnik
Swap 2.0 V6 KF
Korek oleju HKS pomalowany w kolor felg
Zmodyfikowany przedni pas w celu zmieszczenia silnika
Pokrywy zaworów pomalowane VHT
Komora silnika i spód maski pomalowane na czarny mat
Siłowniki przedniej maski inxx

Układ dolotowy
Custom CAI pomalowany w kolor felg
Kolektor dolotowy pomalowany w kolor felg
Stożek K&N
Hydroshield Injen

 

 

Układ wydechowy
Przelot z kwasówki 2″ by Michael (końcowy tłumik M-tech, środkowy i strumienica Michael)

Układ napędowy
Skrzynia, półosie, piasty, zwrotnice z 323F KF
Custom short shifter

Układ hamulcowy
Zaciski, tarcze, serwo, pompa z 323F KF

Zawieszenie
Kompletne zawieszenie z 323F KF
Przednia rozpórka z 323F KF
Gwint FK Highsport

Wnętrze
Kierownica Momo Race
Naba Momo
Quick release
Fotele Sparco Siena
4 punktowe 3″ pasy OMP
Dywaniki Sparco
Alu ramki na zegarach
Gałka Jacky powleczona carbonem (custom) plus skórzany mieszek
Usunięta poduszka powietrzna pasażera, w jej miejscu schowek
Panel sterowania nawiewów z 323f plus ramka z carbonu (custom)
Boczki custom (w miejscu materiału carbon)
Usunięte seryjne pasy bezpieczeństwa przód i tył
Usunięta tylna kanapa

Nadwozie
Nadwozie i wnętrze przemalowane na biały kolor z palety Mazdy Pure White A3D
Przerobione lusterka z 323F (poliftowe)
Custom dokładka przedniego zderzaka
Tow-hook’i przód i tył
Custom grill carbon plus znaczek Mazdaspeed
Oryginalne chlapacze przód i tył

Koła
Rays Gram Lights 57C 8.5×17 et30, pomalowane na złoto i wypolerowane ranty
Kute nakrętki VMS(Vision)
Opony Falken FK452 205/40

Inne
Cała elektryka i elektronika przerobiona z 323F KF
Przerobione mechanizmy szyb na elektryczne
Co tylko się dało, to zostało rozebrane, wypiaskowane i na nowo pomalowane

Oryginalne wnętrze zachowałem, aby móc powrócić do serii. Oczywiście posiadam całą „tonę zdjęć” wykonanych w czasie prac.

Pozdrawiam sympatyków KlassikAuto.pl
Marek z Orzesza

Od Redakcji: napiszcie nam, jak wyremontowaliście swój samochód. Jakich zmian dokonaliście. W zamian wyślemy Wam upominek. Można posłużyć się tymi pytaniami: https://klassikauto.pl/zapraszamy-do-udzielania-wywiadow/
Wystarczy wysłać opis i zdjęcia na redakcja@klassikauto.pl