Samochód został wyprodukowany w Anglii w 1937 roku na specjalne zamówienie dla generała Sikorskiego, do użytku prywatnego.

Ciekawostką jest fakt, że nadwozie typu sportowy kabriolet wyprodukowane przez firmę Vanvooren (w Paryżu) w historii RR zostało przygotowane tylko 3 razy. Egzemplarz jest jedynym Phantomem dwumiejscowym. Generał chciał osobiście prowadzić samochód a nie jeździć z szoferem. Z tego względu jest to unikalny samochód Rolls Royce’a, gdzie jak na limuzynę przystało szofer był obowiązkowy.

Specjalnie przygotowany do poruszania się po Polsce, posiadał prędkościomierz w milach i kilometrach oraz wskaźnik poziomu paliwa w galonach i litrach. Został przygotowany/zaprojektowany nie tylko do jazdy miejskiej, ale głównie do poruszania się z dużymi prędkościami.

Kupiony z 20% zniżką za 1579,30 Funtów.

8 listopada 1937 roku samochód wysłany do Londynu pociągiem, 22 listopada został odprawiony na statek do Boulogne do francuskiego agenta RR, który dostarczył go do Polski. Generał Sikorski uwielbiał jeździć tym samochodem tak bardzo, że zabrał go do Szkocji, gdzie stacjonowała polska armia podczas II Wojny Światowej.
Po śmierci generała trafił do oficjalnego dealera RR w Londynie, wielokrotnie zmieniał właścicieli poprzez aukcje, także Sotheby’s.

W 1984 roku został przemalowany z czarnego na brązowy kolor i po raz pierwszy, sprzedany opuścił Anglię i pojechał za Ocean do Ameryki Północnej. Powrócił do Anglii wraz z przeprowadzką właściciela. Ostatecznie w 2000 roku kupił go Lord Bamford i w 2012 roku kompleksowo odrestaurował.

Wystawiany do konkursów elegancji zdobywał wiele nagród w tym Pebble Beach Concours d’Elegance 2014 i Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2015 – nagrodzony w klasie Rolls-Royce (pierwsze miejsce).