Model 504 był jednym z największych sukcesów Peugeota. Został wyprodukowany we wszystkich wariantach ponad 3 382 860 razy. Niezawodność tego modelu przewyższa niezawodność wielu nowych samochodów. W 1969 roku, kiedy wprowadzono eleganckie coupe i cabrio w stylu Pininfariny, mało kto mógł sobie wyobrazić, że będą produkowane w Europie aż do 1983 roku. Ze względu na ich elegancki i ponadczasowy wygląd, stały się klasyką.

Peugeoty 504 coupe przede wszystkim miały się podobać – dzięki genialnie zaprojektowanemu przez Sergia Pininfarinę nadwoziu nie mają z tym problemu, nawet dziś. Choć dwudrzwiowa odmiana wygląda niczym konkurent dla Maserati, Ferrari czy ISO, to pod względem charakteru bliżej mu jednak do poczciwej, czterodrzwiowej „504-ki”.

Kiedy Peugeot 504 debiutował na rynku, na początku oferta silników była skromna. Ograniczała się do jednostek czterocylindrowych z gaźnikiem lub wtryskiem. Natomiast hamulce tarczowe przy wszystkich kołach uchodziły za wyjątkowo nowoczesne. W 1971 roku zwiększono nieznacznie moc silników, do oferty dodano również diesla. Wersja 504 L ze skromniejszym wyposażeniem, sztywną osią i hamulcami bębnowymi z tyłu dołączyła do rodziny w 1973 roku.

Od 1976 roku coupe i cabrio oferowano już wyłącznie z silnikiem V6 o mocy 136 KM (wspólnej konstrukcji Peugeota, Renault i Volvo). Przeprowadzono także niewielki lifting – zmienił się nieco kształt reflektorów, tylnych świateł i zderzaków. W tym samym czasie limuzyna otrzymała m.in. zmienioną deskę rozdzielczą.

Z ciekawostek wspomnieć można o:

  • Peugeot oferował tylko 6 kolorów, a mahoniowy brąz metalik można było zamówić tylko z welurem w kolorze piasku.
  • Coupe trafiło nawet na trasy rajdowe i odniosło wielki sukces w Afryce.
  • W 1976 r. nie było jeszcze lusterek regulowanych z wnętrza pojazdu.
  • Peugeot 504 V6 to prawdziwie elegancki i wytrzymały samochód.

To ponadczasowe coupe, zaprezentowane na zdjęciach, to Peugeot 504 V6 coupe, wyprodukowany w 1975 roku, z silnikiem V6 o pojemności 2664 cm3 i mocy 136 KM. Prędkość maksymalna tego samochodu wynosi: 185 km/h.

Aktualne, średnie ceny w euro dla rynku niemieckiego:

Peugeot 504 V6 coupe: okres produkcji: 1974-77, moc: 136 KM,
ocena 1: 26 000,
ocena 2: 16 000,
ocena 3: 9 000,
ocena 4: 4 500,
ocena 5: 2 000.
Wzrost wartości w ciągu ostatnich pięciu lat: 21 %

Peugeot 504 V6 coupe: okres produkcji: 1977-83, moc: 144 KM,
ocena 1: 25 000,
ocena 2: 15 000,
ocena 3: 8 600,
ocena 4: 4 100,
ocena 5: 2 000.
Wzrost wartości w ciągu ostatnich pięciu lat: 25 %

Aktualnie w Niemczech jest kilka sztuk tych samochodów do sprzedania w cenach od 20 000 euro do 25 000 euro.
Polecamy. To ciekawy, rzadki, jeszcze nie odkryty klasyk, który będzie systematycznie zyskiwał na wartości. Szacujemy około 5% rocznie w ciągu najbliższych 5 lat.

https://www.auto-swiat.pl/klasyki/peugeot-504-auto-dla-elit/9wrj48s
https://www.auto-swiat.pl/klasyki/oldtimer/peugeot-504-coupe-dzielo-pininfariny/99v88bz#slajd-14