Dlaczego ścigasz sie „Maluchem”?

Wybrałem Fiata 126p, bo jest to samochód bliski sercom Polaków. Każdy go zna i z sentymentem wspomina. Do tego nie lubi samochodów z napędem na przednie kola, a w rajdach chciałem zacząć od auta trudnego w prowadzeniu i właśnie taki jest Maluch. Fiat 126p jest z 1988 roku, ma w całci oryginalny lakier.

Scharakteryzuj proszę Fiata, jakie zmiany techniczne wprowadziłeś?

Miedzy innymi:

  • karoseria odelżona, szyby z poliwęglanu, wspawana certyfikowana klatka,
  • różne rodzaje felg: zwykłe stalowe, kute magnezowe rosyjskiej produkcji (czasy łady), czeskie cromadora motorsport w różnych konfiguracjach opon,
  • zawieszenie: 2 komplety amortyzatorów (regulowane Koni i gazowe Bilstein), całość oparta na robionych na zamówienie tulejach i poduszkach poliuretanowych,
  • kilka skrzyni biegów: seryjna 4 biegowa, 4 biegowa z krótszym 3 i 4 biegiem a dłuższym przełożeniem głównym oraz obecnie testowana, prototypowa, 6 biegowa skrzynia biegów,
  • obecnie posiadamy kilka silników: 1 seryjny, 1 mocno zmodyfikowany ale z zachowaną seryjną pojemnością 650 cm3, następnie mocno zmodyfikowany silnik o pojemności 740 cm3 oparty oczywiście na seryjnym bloku, jeden silnik o pojemności 888 cm3 uległ uszkodzeniu, jest odbudowywany, ale będzie miał mniejszą pojemność na poziomie 840 cm3. Silniki pracują na różnych gaźnikach od seryjnego, seryjnego zmodyfikowanego, po motocyklowy a najmocniejszy silnik miał 2 gaźniki motocyklowe i głowicę z dwoma oddzielnymi kanałami,
  • wydechy również są różne od seryjnego, przez typową maluchowską bredę aż po nierdzewno – tytanowy wydech, wykonany przez MG Motorsport z Siemianowic.

Pozdrawiam Sympatyków KlassikAuto.pl
Bartek Niewiadomski

Foto: z mojego archiwum lub wpisany jest inny autor w rogu zdjęcia.