Jazda jednośladem powoduje pewnego rodzaju stan euforii, szczególnie dla zagorzałych fanów rekreacyjnych przejażdżek bez większego celu – po prostu sam fakt zakładania kombinezonu, kasku i perspektywa w pełni przejezdnych ulic jest wszystkim, czego kierowcom motocykli do szczęścia potrzeba.

Warto również wspomnieć o starszych entuzjastach jednośladów, kultowych już użytkownikach słynnych wuesek (WSK), którzy od lat z początkiem wakacji wyciągają ulubiony pojazd z garażu i włączają się dumnie do ruchu, sygnalizując gestem lewej dłoni (pewnie i przyjaźnie wyciągniętej w górę) swój szacunek do innych motocyklistów.

Tutaj nie istnieją żadne podziały: nie ważne, czy jesteś skuterzystą, motocyklistą mknącym na ścigaczu po drogach krajowych (przestrzegającym kodeksu drogowego), kierowcą Motocrossu, czy wielkiego Choppera, należy Ci się LWG!

Zatarty tłok? Nie przejmuj się — pomożemy Ci przygotować Twój pojazd do jazdy

Niezależnie od wybranej pojemności i rodzaju pojazdu najgorsza awaria, jaka może nas spotkać, to zatarty tłok lub cylinder. W takim przypadku z naszych planów o beztroskiej jeździe ulicami miast zostaje tylko niespełnione marzenie – na szczęście nie na długo.

Ten rodzaj problemu z jednośladem da się dosyć łatwo naprawić. Wystarczy odrobina chęci i można samodzielnie uporać się z tą awarią w jedno popołudnie – należy jednak najpierw znaleźć pasującą część zamienną do majestatycznej maszyny. Kliknij TUTAJ i zobacz naszą ofertę tłoków i pierścieni, a następnie wybierz odpowiedni, pamiętając o zaleceniach producenta. Jeśli masz jakieś wątpliwości, skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony team z entuzjazmem podpowie Ci, która część pasuje do twojego mechanicznego przyjaciela.

Gotowy do jazdy? Nie lekceważ odpowiedniego ubioru

Za oknem piękny, bezchmurny dzień, a słońce grzeje nasz zapał do jazdy. Mimo takiej temperatury nie warto wsiadać na motocykl bez odpowiedniego kombinezonu – to prawda, że upał kusi nas, aby wsiadać na jednoślad w samych spodenkach i koszulce z krótkim rękawem, ale to nie jest najlepszy pomysł z kilku powodów. Pomijamy już kwestie bezpieczeństwa, bo każdy doskonale zdaje sobie z tego sprawę, ale warto też sobie przypomnieć, że profesjonalna odzież motocyklowa sprzyja aerodynamice, dzięki czemu, mknąc pod wiatr, odczuwamy zmniejszony opór powietrza, a jazda przy większej prędkości staje się przyjemniejsza.

Jesteś użytkownikiem skutera albo motoru o pojemności 50CC? Nie musisz zakładać kostiumu i możesz poczuć większą swobodę, ponieważ Twój pojazd nie przekracza 45 km/h, ale zauważyliśmy, że wielu skuterzystów ignoruje odpowiednie obuwie – o ile tutaj sprawdzi się nawet zwykłe sportowe, to częstym widokiem są osoby jeżdżące na jednośladzie, które zakładają do jazdy klapki plażowe. W najlepszym przypadku po prostu możesz zgubić klapek i wracać „na bosaka”, ale ulica jest pełna małych kamyków, które mogą uderzyć Cię w stopę, a to oprócz dużego bólu, może prowadzić do wypadku – a wystarczy tylko włożyć buty, które osłaniają całą stopę!

Jeśli słońce razi dość mocno, to zamiast okularów przeciwsłonecznych (które mają sens tylko wtedy, jeśli jeździsz jednośladem o mniejszej pojemności i masz ubrany kask półotwarty) warto założyć kask z wysuwaną blendą przeciwsłoneczną, która wysuwa się po wciśnięciu jednego guzika.

To chyba wszystko, o czym należy pamiętać przed rozpoczęciem sezonu — najpiękniejsza muzyka to ryk silnika, przygotuj się do jazdy i w drogę!