Rok produkcji: 1961
Pojemność silnika: 1622 ccm
Ilość cylindrów: 4
Moc silnika: 86 KM
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 3962 x 1473 x 1270 [mm]
Masa własna: 902 kg


MG to brytyjska marka produkująca samochody osobowe, założona przez Wiliama Morrisa w 1920 roku. Jej skrót pochodzi od Morris Garages – dealera samochodów marki Morris w Oksfordzie. Marka swoją popularność zyskała głównie dzięki produkcji małych, 2-osobowych roadsterów o sportowym charakterze.

Model MG A zaprojektowany przez Syd’a Enever’a produkowany był w latach 1955–1966. Po raz pierwszy został zaprezentowany we wrześniu 1955 r. na salonie samochodowym we Frankfurcie. Produkowano dwie wersje nadwozia: roadster oraz coupé. Do 1962 roku sprzedano ok. 102.000 szt., z których znaczna większość została wyeksportowana.

Standardowy MG A trwał w niezmienionej postaci do 1961 roku, kiedy powstał model MK II z silnikiem o pojemności 1622 cm3 (produkowany do 1962 roku). Zmiany wizualne były niewielkie, pod maską pojawił się silnik o większej pojemności i mocy. MK II był znacznie bardziej elastyczny podczas zmiany biegów. Dzięki dłuższej przekładni tylnej osi można było liczyć na spokojną jazdę przy wyższych prędkościach. Był chwalony jako samochód dla doświadczonych kierowców, aczkolwiek żaden MK A nie stanowił rozczarowania dla jego użytkowników. Widoczne zmiany ograniczone były do wkładki kratki chłodnicy i tylnych świateł Morris Mini, które zainstalowano poniżej pokrywy bagażnika. W sumie wyprodukowano 8198 egzemplarzy roadsterów Mark II i 521 egzemplarzy coupe Mark II.

W przypadku ustalenia średnich cen, najlepszym rynkiem odniesienia są Niemcy – ceny w Polsce zabytkowych samochodów są na zbliżonym poziomie.

Ceny tego modelu w Niemczech (w Euro):
MG A, 1600, MK II,roadster: Stan 1: 41 000 , Stan 2: 28 000, Stan 3: 18 000, Stan 4: 10 000, Stan 5: 6 000.

Prognozujemy wzrost cen na poziomie 7-8% rocznie.
W Polsce ten model występuje rzadko, najczęściej w stanie do kapitalnego remontu. Uważamy, że za samochód do remontu nie warto płacić więcej niż w Niemczech, a mianowicie 40 000 zł.

Ceny innych modeli MG A, w Niemczech (w Euro):
MGA 1500 roadster: rok prod: 55-59, Stan 1: 39 000, Stan 2: 27 000, Stan 3: 16 500, Stan 4: 9 000, Stan 5: 5 500. Wzrost cen za ostatnie 5 lat: 10%.

MGA 1500 coupe: rok prod: 56-59, Stan 1: 30 000, Stan 2: 21 000, Stan 3: 13 000, Stan 4: 7 000, Stan 5: 4 000. Wzrost cen za ostatnie 5 lat: 9%.

MGA Twin Cam, roadster: rok prod: 58-60, Stan 1: 64 000, Stan 2: 48 000, Stan 3: 33 000, Stan 4: 18 000, Stan 5: 11 000. Wzrost cen za ostatnie 5 lat: 12%.

MGA Twin Cam, coupe: rok prod: 58-60, Stan 1: 53 000, Stan 2: 41 000, Stan 3: 26 000, Stan 4: 16 000, Stan 5: 9 000. Wzrost cen za ostatnie 5 lat: 17%.

MGA MK I, roadster: rok prod: 59-61, Stan 1: 40 000, Stan 2: 28 000, Stan 3: 17 000, Stan 4: 10 000, Stan 5: 5 500. Wzrost cen za ostatnie 5 lat: 8%.

MGA MK I, coupe: rok prod: 59-61, Stan 1: 31 000, Stan 2: 22 000, Stan 3: 14 000, Stan 4: 8 000, Stan 5: 4 000. Wzrost cen za ostatnie 5 lat: 9%.

MGA MK II, coupe: rok prod: 61-62, Stan 1: 32 000, Stan 2: 22 000, Stan 3: 14 000, Stan 4: 8 000, Stan 5: 4 500. Wzrost cen za ostatnie 5 lat: 9%.

Aktualnie na popularnym portalu internetowym w Niemczech do sprzedania jest 67 samochodów MGA, w cenach wywoławczych od 12 000 Euro do 78 000 Euro.
W Polsce pojawiają się najczęściej egzemplarze do remontu, sprowadzane z USA, w cenach wywoławczych od 35 000 zł do 80 000 zł. Uważamy, że za kompletny i w miarę dobry egzemplarz do remontu warto zapłacić około 50 000 zł. Wszystkie ceny powyżej są mocno przeszacowane.

Z pewnością te auta będą systematycznie zyskiwały na wartości, ale to co jest jeszcze ważniejsze, to to, że dają mnóstwo frajdy z jazdy. Polecamy!