Po asfaltowych nitkach naszego globu jeździło już tysiące modeli aut. Złotymi zgłoskami na kartach historii motoryzacji zapisała się jednak zaledwie ich drobna część. To im przyglądamy się na łamach niniejszego artykułu. Porozmawiajmy więc o kultowych autach, które nigdy nie odejdą w niepamięć.

Mercedes SEC W126

Mercedes SEC W126 to jeden z najbardziej pożądanych youngtimerów. Limuzyna posiada wiele cech zabytkowego pojazdu i jednocześnie pozwala na komfortową, codzienną jazdę. Samochody osobowe Mercedes słyną z jakości i niezawodności, a W126 nie stanowi wyjątku pod tym względem. W roku 1981, kiedy model ten trafił na rynek, miłnicy luksusu z całego świata oszaleli na jego punkcie. Mimo iż od tamtej pory minęły całe dekady, nastroje kierowców wcale nie uległy zmianie. Kultowa limuzyna od Mercedesa zapisała się w historii jako flagowy pojazd niemieckiego producenta.

Ferrari F40

Ten model stał się legendą z kilku powodów. Przede wszystkim został zaprojektowany na 40. rocznicę istnienia marki. Co więcej, było to ostatnie auto powstałe za życia jej założyciela — Enzo Ferrariego. Poza tym zarówno wygląd tego samochodu, jak i możliwości oferowane przez jego podzespoły rzucają na kolana. Użytkownicy docenili tę maszynę, o czym świadczy fakt, że została ona wyprodukowana w najwyższej liczbie egzemplarzy spośród wszystkich supersamochodów Ferrari w historii.

Land Rover Series I

W naszym zestawieniu nie może zabraknąć czegoś dla fanów aut terenowych. Nie sposób pominąć tu Land Rovera Series I. Model ten przez wielu jest uważany za prekursora dzisiejszej motoryzacji terenowej. Pojazd zaczął pojawiać się na drogach tuż po II wojnie światowej, kiedy to ludzkość wciąż wstawała z kolan po największej tragedii w dziejach. Brak półfabrykatów stanowił wówczas poważny problem, dlatego Series I był daleki od luksusu. Firma Land Rover szybko rozwinęła jednak swoją ofertę, znacząco wzbogacając rynek aut terenowych i wyznaczając standardy w swojej branży.

BMW M3

BWM M3 to auto inne niż wszystkie. Jedno spojrzenie na nadwozie tego modelu wystarczy, aby na dobre się w nim zauroczyć. Prawdziwa magia kryje się jednak pod maską, dzięki czemu pojazd ten sprawdzi się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i na torze. M3 kryje w sobie 4-cylindrowy, 16-zaworowy motor, a najlepsze warianty oferują do 238 KM mocy. W efekcie model ten stał się szeroko rozpoznawanym i łatwo dostępnym autem o sportowej duszy. To właśnie M3 ugruntowało znany do dziś design BMW, którego nie da się pomylić ze stylistyką żadnej innej marki.

FSO Warszawa M-20

Ostatnie miejsce w naszym zestawieniu zarezerwowaliśmy dla auta z naszego podwórka. Oczywiście Warszawa była daleka od ideału. Niska jakość komponentów oraz liczne problemy bezustannie uprzykrzały życie użytkowników. Nie zmienia to jednak faktu, że produkcja Warszawy była niekwestionowanym sukcesem powojennej Polski. Modelowi temu nie można odmówić także wyjątkowej stylistyki, która stała się symbolem tamtych czasów. Późne wersje Warszawy były pozbawione wielu wcześniejszych niedociągnięć, lecz z czasem pojazd ten stracił swoją popularność na rzecz nowszych aut, takich jak Fiat 125p.

Każdy zapalony fan motoryzacji powinien znać wyżej wymienione modele, bo bez wątpienia stanowią one podwaliny dzisiejszej motoryzacji. Choć nie są to auta, które dziś można często spotkać na polskich drogach, warto wiedzieć, że przyjemność jazdy, jaką dają te  egzemplarze, jest warta podjęcia ryzyka, które wiąże się z zakupem starego auta. Pamiętaj, że masz możliwość skorzystania z opcji, jaką są auta używane na raty. Dzięki temu rozwiązaniu nie musisz zamrażać kapitału, a wygodnie rozłożone niskie raty sprawią, że od razu będziesz mieć wolne środki na remont auta. Przekonaj się, jak wygodna jest ta opcja i znajdź kultowy model w wyszukiwarce Otomoto KLIK.