Wśród nich: Klasa S z serii modelowej 140 po liftingu oraz S 420 Coupé, E 500 Limited, E 60 AMG i E 200 Kabriolet z serii modelowej 124, a także C 36 AMG – najmocniejszy sześciocylindrowy model serii 202.

Miłnicy klasycznych samochodów nie mogą już doczekać się wiosny 2024 roku i rozpoczęcia kolejnego sezonu zlotów. Otwarte dla wszystkich marek spotkania z cyklu „Klasyki i kawa”, które ponownie zagoszczą pod Muzeum Mercedes-Benz, z pewnością będą cieszyć się dużą popularnością. Na muzealnym parkingu nierzadko pojawia się wtedy nawet kilkaset aut. Widzieć i być widzianym, rozmawiać o samochodach i swojej pasji, a to wszystko przy kawie lub chłodnym napoju: ta relaksująca mieszanka sprawiła, że plenerowe imprezy przy muzeum w Stuttgarcie od lat odnoszą ogromny sukces. Wiele aut przyjeżdżających na ten i podobne zloty ma już status pojazdu zabytkowego. W nadchodzącym roku do grona modeli Mercedes-Benz, które mogą kwalifikować się do włączenia do ewidencji zabytków, dołączą auta wprowadzone na rynek w 1994 roku.

Kluczową rolę w zapewnienia optymalnego stanu technicznego klasycznych pojazdów z gwiazdą odgrywa bogata oferta oryginalnych części zamiennych Mercedes-Benz. Główny nacisk kładzie się tu na części istotne dla prowadzenia i bezpieczeństwa. W 2024 roku po raz pierwszy do ewidencji pojazdów zabytkowych będą mogły zostać wpisane kolejne znaczące modele Mercedesa z serii modelowych 124, 140 i 202. Dla każdej z nich bezpośrednio u producenta dostępnych jest kilka tysięcy części zamiennych.

Mercedes-Benz Klasy S z serii modelowej 140 – Limuzyna i Coupé

Wczesne Klasy S z serii 140 już od kilku lat mogą mieć status samochodu zabytkowego. Od przyszłego roku dołączą do nich pierwsze egzemplarze wersji po liftingu, którą pokazano na salonie motoryzacyjnym w Genewie w marcu 1994 r. Modyfikacje zapewniły Limuzynie bardziej dynamiczny wygląd. W tym samym czasie, także w Genewie, zaprezentowano S 420 Coupé – nowy bazowy wariant w gamie luksusowych coupé z gwiazdą.

Mercedes-Benz Klasy E z serii modelowej 124 – Limuzyna i Kabriolet

Seria modelowa 124 to popularny klasyk o wysokich walorach użytkowych. Do wyboru jest szeroka gama wersji, w tym Limuzyna, Kombi, Coupé i Kabriolet. W 2024 roku status pretendenta do wpisania do ewidencji aut zabytkowych uzyskają kolejne odmiany – w tym bardzo szczególne, zasilane miocylindrowymi silnikami wersje E 60 AMG (280 kW/381 KM) oraz E 500 Limited (235 kW/320 KM), ta ostatnia wyprodukowana w liczbie zaledwie 500 sztuk. Samochodem dla entuzjastów jest też E 200 Kabriolet, który znajdował się w ofercie od marca

Mercedes-Benz E 500 Limited der Baureihe 124. Fahraufnahme, Exterieur von links vorn. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D817353)
Mercedes-Benz E 500 Limited from model series 124. Driving shot, exterior from front left. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: D817353)

W 1994 roku. Czteromiejscowy kabriolet wszedł do produkcji w lipcu 1993 roku.

Mercedes-Benz Klasy C z serii modelowej 202 – C 36 AMG

Seryjna produkcja C 36 AMG rozpoczęła się w styczniu 1994 roku. Flagowy wariant tej serii marka zaprezentowała kilka miesięcy wcześniej na międzynarodowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie nad Menem. Mocny sześciocylindrowy silnik o mocy 206 kW (280 KM) w kompaktowej limuzynie: to połączenie sprawiło, że samochód odniósł imponujący sukces. Do 1997 roku wyprodukowano go w liczbie 5221 egzemplarzy.

Pozdrawiam Czytelników KlassikAuto.pl
Tomasz Mucha
e-mail: [email protected]