Austro Deimler „Bergmaister” jest uważany przez historyków motoryzacji za najwybitniejsze auto w austriackiej historii motoryzacji.


Sportowy kabriolet z karoserią wyprodukowana przez Armbruster  &  Hohwagenfabrik został uznany za jeden z najpiękniejszych samochodów swojej epoki. Wiele ze szczegółów projektu można przypisać bezpośrednio Ferdynandowi Porsche, pod którego kierunkiem Austro Deimler stał się jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie producentów samochodów w Europie. Miał również duży wkład w projekt luksusowego, drogiego, o dużej mocy sedana – ADM Phaeton, którego wprowadził na rynek krótko przed odejściem z firmy.
Austro Deimler (8) Austro Deimler (1)
„Bergmaister” był jeszcze bardziej luksusową wersją i następcą ADM. Został zaprojektowany przez współpracownika Porsche – Pawła Rabe. Auto otrzymało nazwę ADR 635 .”R” w nazwie typu jest skrótem od 'Rohrrahmen „, co oznacza „rama rurowa”. Jest to odniesienie do rurowego podwozia z w pełni niezależnym tylnym zawieszeniem osi wahadłowych. Napędzany był przez 120 KM (sześciocylindrowy silnik z górnym wałkiem rozrządu). Przydomek  „Bergmaister” został nadany dla uczczenia zwycięstwa w górskich wyścigach w latach 1928 i 1932 z ADM.
Austro Deimler (2) Austro Deimler (3)
Od 1931 roku wyprodukowano łącznie z wersją „ Alpine” 50 sztuk. W 1934 roku austriacki producent został zmuszony do zaprzestania produkcji samochodów osobowych. Firma połączyła się z Steyr i budowała wyłącznie pojazdy wojskowe.
Do dnia dzisiejszego zachowało się bardzo niewiele Austro Deimlerów. Premiera tego doskonale odrestaurowanego samochodu miała miejsce w sierpniu 2011 roku na Pebble Beach Concours d’Elegance w Monterey, Kalifornia.
Austro Deimler (6) Austro Deimler (5) Austro Deimler (4)