Moim oczkiem w głowie jest mój Fiat Panda(141) 750 w wersji Verde, w oryginalnym, ciekawym kolorze jak na ten model Fiata. Kolor o nazwie „Green Verde” :). Charakteryzuje się również ciekawym zestawieniem kolorystycznym we wnętrzu, bo ma zielono-różową tapicerką.

Samochód posiada ekonomiczny, gaźnikowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 770 cm³ generujący moc 34 KM.
Pandę zaprojektował sam Giugiaro. Fiat miał być prosty, tani w produkcji i tani w eksploatacji. Taki był kiedyś i pozostał do dziś.
U nas wszyscy kupowali Maluchy, a w słonecznej Italii to właśnie Panda pierwszej generacji skradła serca wielu kierowców. Nie każdy wie, że pierwsze egzemplarze w roku 1980 produkowano z silnikiem 650 cm3 chłodzonym powietrzem, znanym nam właśnie z poczciwego Malucha. Były również bardzo pożądane wersje 4×4. Była także Panda z silnikiem diesla, która też jest rzadka i poszukiwana.

W Polsce samochód ten jest już dość egzotyczny. Mój egzemplarz pochodzi z rynku niemieckiego (prawdopodobnie) i został sprowadzony w 1993 roku, prawdopodobnie jako nowy samochód. Użytkowany do 2013 roku w województwie opolskim przejechał 90 000 kilometrów. Na dzień dzisiejszy po roku użytkowania okazyjnego przeze mnie, autko ma przejechane 102 000 km.

Pozdrawiam serdecznie KlassikAuto.pl
Przemek

Od Redakcji: Zapraszamy Wszystkich do podzielenia się informacjami na temat swojego zabytkowego auta. Odpowiedzi na poniższe pytania prosimy przesłać e-mailem na adres Redakcji: [email protected] W załączeniu do wywiadu: kilka zdjęć – maksymalnie 12. Materiały, które będą przez nas opublikowane, będą nagrodzone upominkiem. ZAPRASZAMY.
Przykładowe pytania do wywiadu: https://klassikauto.pl/zapraszamy-do-udzielania-wywiadow/