Dlaczego interesujesz się zabytkową motoryzacją?
Lubię klimat tamtych lat i prostotę oraz jakość ówczesnych samochodów. Mój niezniszczalny samochód wyprodukowano w 1976 roku.

Dlaczego interesujesz się takim autem?
Beczka została mi po ojcu i się do niej bardzo przywiązałem.

Jak i kiedy kupiłeś ten samochód?
Tato kupił Mercedesa na początku lat 90. Był jednym z trzech Merców przywiezionych z Niemiec przez znajomego ojca.

Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Samochód ma zmieniony silnik. Teraz pracuje w nim diesel. Ma również obniżone zawieszenie o jakieś 4 cm.

Czy sam odnawiałeś samochód? Czy sam go naprawiasz, remontujesz?
Mercedesa sam rozebrałem i poskładałem, ale naprawy blacharskie i lakiernicze zleciłem fachowcom.

Ile kosztowały prace remontowe? 
Koszt remontu wyniósł jakieś 30-40 tyś zł. Kłopotem były czasem wysokie ceny części. Trzeba wtedy szukać dalej. Tylko w czasie się wszystko odkłada.

Jakie ma zalety, wady?
Jest bardzo wygodny, komfortowy. Ma prostą budowę. Jest mało awaryjny. Szkoda tylko, że już do tego modelu drożeją niektóre części.

Czy konstrukcja pojazdu zawiera jakieś ciekawe rozwiązanie techniczne?
Mnie zadziwia promień skrętu. Jak w małym samochodzie.

Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz? Czy samochód jest praktyczny w codziennej eksploatacji?
Użytkuję samochód tylko okazjonalnie. Ale ojciec kiedyś jeździł nim na co dzień.

Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
Koszty są minimalne. Nie warto wspominać.

Jaka jest dostępność części zamiennych?
Części nie brakuje. Są w sklepach motoryzacyjnych stacjonarnych i internetowych. Na szczęście ceny większości z nich jeszcze nie zwalają z nóg.

Gdzie i jak auto jest przechowywane?
Stoi pod pokrowcem w ocieplonym garażu.

Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach? Jak często? Co ci się podoba a co nie?
Tak. Gdy tylko mam okazję, to jeżdżę na złoty. W rajdzie nie brałam jeszcze udziału ale zamierzam. Podoba się mi, gdy ludzie chcą rozmawiać o samochodzie, remoncie, itd.

Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Nie.

Komu polecasz to auto?
Świetny klasyk dla początkującego miłnika starych samochodów. Oczywiście trzeba lubić ten styl, design i markę.

Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
Aby sobie odpowiedzieć na pytanie: czy remontować, czy kupić zadbany samochód lub po remoncie. Bo ceny ostatecznie będą podobne.

Inne ciekawostki?
Mój Merc wg numeru VIN to 4944 egzemplarz (na ponad 2.7 mln szt). To początek produkcji (1976r.). Jedynie mam jeszcze brak zgodności silnika (3.0D jest z modelu W115), ale kupiłem już dwa oryginalne 2.5E. To rzadki silnik w tym modelu. Jak zmienię silnik, to sprawdzę czy nie jest to najstarszy model W123 w Polsce. I jeśli czas pozwoli, i będą chętni, to zamierzam wozić pary do ślubu.

Czy zamierzasz kupić kolejne zabytkowe aut? Jakie i dlaczego?
Zamierzam kupić przyczepkę kempingową Niewiadow 126, aby żeby mieć zestaw na złoty.

Pozdrawiam sympatyków Beczki
Rafał

Od Redakcji: Zapraszamy Wszystkich do podzielenia się informacjami na temat swojego zabytkowego auta. Odpowiedzi na poniższe pytania prosimy przesłać e-mailem na adres Redakcji: [email protected] W załączeniu do wywiadu: kilka zdjęć – maksymalnie 12. Materiały, które będą przez nas opublikowane, będą nagrodzone upominkiem. ZAPRASZAMY.
Przykładowe pytania do wywiadu: https://klassikauto.pl/zapraszamy-do-udzielania-wywiadow/