Nad jeziorem Como wystawiane są rarytasy na kołach. Pieczołowicie wyselekcjonowane ze zgłoszeń, perełki motoryzacji, podczas majowego weekendu są prezentowane na czerwonym dywanie – dosłownie.
Zabytkowe pojazdy nominowane do nagród Concorso d’Eleganza dzielone są na dziewięć klas, kategorie te oferują przegląd niezwykłej różnorodności. W tym roku główną nagrodę BMW Group i tytuł „Best in Show by the Jury” zdobyła Alfa Romeo 8C 2300 z 1932 roku. Best of Show publiczności Villa d’Este Coppa d’Oro Villa d’Este i Villa d’Erba przypadł Ferrari 166 MM z 1950 roku a nagrodę BMW Group Ragazzi przyznawaną przez „młodych” – w głosowaniu dzieci do lat 16 – Pegaso Cupula z 1952.
Wśród prezentowanych w tym roku samochodów były unikatowe modele.
Pegaso Z-102 Berlineta Cupula, wyprodukowany w 1950 roku „Hiszpański Ferrari” z 2,5-litrowym silnikiem V8 i 165 KM, osiągał prędkość 201 km/h (125 mph). Został zaprezentowany w 1953 roku na Motor Show w Madison Square Garden, był własnością ówczesnego prezydenta Republiki Dominikany – Hectora Bienvenido Trujilio Moliny. Od 1975 roku Pegaso jest częścią kolekcji Black Hawk w Kalifornii.
Maserati 60/61 „Klatka dla ptaków” wyprodukowanego w zaledwie w 22 egzemplarzach. Opracowany jako prototyp samochodu wyścigowego, zdominował scenę wyścigów na początku 1960 roku, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Maserati Tipo 61 razy triumfował w wyścigu na torze Nürburgring na 1000 km. Przydomek nadano mu ze względu na misternie skonstruowaną ramę rurową zaprojektowaną przez Giulio Alfieri. Ważąca zaledwie 30 kilogramów składała się z ponad 200 cienkich rur stalowych. Auto ważyło 600 kilogramów i było napędzane przez czterocylindrowy silnik o mocy 250 KM rozpędzając auto ponad 300 km / h (186 mph).
Panther 6
Istnieją zaledwie dwa egzemplarze na świecie! Pojazd został zbudowany w 1976 roku, niemal w pojedynkę przez Roberta Jankela, właściciela małej, brytyjskiej firmy samochodowej. Panther 6 to dwumiejscowy kabriolet z 6 kołami. Na dwóch przednich osiach zamontowane są cztery małe koła z oponami 205/40 VR13 z tyłu auto ma większe koła. Zasilany przez 8,2-litrowy ośmiocylindrowy silnik z dwoma turbosprężarkami Cadillaca, który został zamontowany nad tylną osią. Osiąga moc 600 KM, a prędkość maksymalna wynosi 200 mph(320 km/h).