• Nowy Continental GT i GTC w wersji S koncentruje się na uzyskaniu jeszcze większej przyjemności z jazdy.
  • Po raz pierwszy w modelu Continental wprowadzono system Bentley Dynamic Ride, który zapewnia wyjątkową zwinność auta w ostrych zakrętach.
  • Bardziej sportowy wygląd nowa wersja S zawdzięcza m.in. sportowej końcówce wydechu V8, 22-calowym felgom w kolorze Gloss Black i Pale Brodgar Satin oraz kontrastowej kolorystyce wnętrza i nadwozia.

Właściciele dwudrzwiowych modeli Bentley od dawna doceniają szeroki wybór samochodów – od imponujących osiągów 6,0-litrowego W12 Continental GT Speed, po pełne charakteru 4,0-litrowe Continental GT V8. Teraz, wraz z pojawieniem się Continental GT i GTC w wersji S mogą dodatkowo podkreślić sportowy charakter 4-litrowego Bentleya z silnikiem V8. Dzięki zmianom wyglądu zewnętrznego, specyfikacji wnętrza i systemowi Bentley Dynamic Ride, nowa gama S stawia na maksymalną przyjemności z jazdy.

Zwinność dzięki systemowi Bentley Dynamic Ride
Wersja Continentala S zachowuje 4,0-litrowy silnik V8 o mocy 550 KM i 770 Nm, który okazał się niezwykle popularny wśród klientów na całym świecie, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4 sekundy. Wolnoobrotowy i lżejszy 4,0-litrowy silnik V8 nadaje modelom Continental GT S responsywny i zwinny charakter, dodatkowo wzmacniany przez Bentley Dynamic Ride – zaawansowany 48-woltowy, elektryczny aktywny system kontroli przechyłów, który kompensuje siły na zakrętach, zapewniając dodatkową kontrolę nadwozia.

Nowy design z czarnymi elementami wykończenia
Reflektory i tylne światła zostały przyciemnione, podczas gdy wszystkie zewnętrzne elementy świetlne mają błyszczący czarny kolor – jedynie znaczek i napis ze skrzydlatym Bentleyem są wykończone jasnym chromem. Efektem tych zabiegów jest nadanie modelom GT i GT S ostrzejszego charakteru.

Seria S jest oferowana z całkowicie nową opcją 22-calowych kół, z ramionami w kształcie litery Y, wykończonymi w błyszczącym kolorze czarnym, a także w nowym wykończeniu Pale Brodgar Satin. Inną opcją dla modeli S jest 21-calowa obręcz z trzema ramionami, która łączy błyszczącą czerń i jasne wykończenia.

Ciemne wykończenie elementów nadwozia obejmuje także oznaczenie „S” na przednich błotnikach, poczwórne końcówki rur wydechowych oraz przedłużenia progów, jak w modelu Continental GT Speed.

Projektowanie wnętrz: kontrast materiałów, nowe rozwiązania
Na początku zarówno producent, jak i zawodnicy w Brooklands i Le Mans owijali kierownice sznurkiem, aby uzyskać dodatkową amortyzację i lepszy chwyt. Dzisiejsi sportowi kierowcy Bentleya mają do dyspozycji zamszowe właściwości Dinamica, którą obszyto kierownicę, dźwignię zmiany biegów, poduszkę siedzeń i oparcie foteli z gamy Continental GT i GTC S. Z kolei w zagłówkach siedzeń, obiciach drzwi, wzdłuż deski rozdzielczej i wokół konsoli została zastosowana skóra. Połączenie obu materiałów zapewnia wnętrzu auta kontrast, nawiązujący do stylistyki nadwozia.

Fotele w wersji S są rowkowane, z dostępnym opcjonalnie pikowaniem, a emblemat „S” jest wyhaftowany na zagłówku każdego siedzenia. Nowe wykończenie obejmuje również metalową plakietkę S na desce rozdzielczej oraz podświetlane nakładki progowe Bentley.

Pozdrawiam Sympatyków KlassikAuto.pl
Agnieszka Kłusek
biuro prasowe Bentley
[email protected]