„Prezentować najlepsze z najlepszych” – takie ambicje przyświecały Karlowi Maybachowi i jego ojcu Wilhelmowi, gdy 100 lat temu debiutował zbudowany przez nich Maybach 22/70 HP W 3. Tak zaczęła się historia, która uczyniła markę Mercedes-Maybach jedną z najbardziej unikalnych i ekskluzywnych współczesnych marek samochodów.
Hasło prezentowane przed 100 laty podczas berlińskiej wystawy motoryzacyjnej pozostaje aktualne do dziś. Przez kolejne dekady, gdy samochody Mercedes-Maybach wybierali przedstawiciele arystokracji, światowi liderzy, gwiazdy filmowe i mistrzowie sportu, logo z podwójnym „M” stało się synonimem szczytowych osiągnięć technicznych oraz wyrafinowanego luksusu. To znak pasji i mocy twórczej. Dzisiaj marka Mercedes-Maybach symbolizuje nie tylko „najlepsze” produkty, ale także to, co „najlepsze” w społeczeństwie.
Zobacz film o 100-leciu Maybacha.
Prezentacja W 3 – pierwszego seryjnego modelu firmy Maybach Motorenbau GmbH – we wrześniu 1921 r. dała początek legendzie. Od hamulców wszystkich kół (pierwszy niemiecki samochód z takim wyposażeniem) oraz planetarnej skrzyni biegów połączonej z sześciocylindrowym silnikiem (pozwalała na rozwijanie pełnego zakresu prędkości na jednym przełożeniu) po okazałe, wykończone drewnem i skórą wnętrze – pojazd miał przełomową konstrukcję i zachwycał publiczność. Jednak długowieczność wymaga ciągłej ewolucji.
Daimler przejął firmę Maybach Motorenbau GmbH w 1961 r., a w 2002 r. zapoczątkował nową erę w jej historii – prezentując Maybacha 62. Z setną rocznicą zbiegła się premiera dwóch nowych modeli Mercedesa-Maybacha: Klasy S, która za sprawą licznych innowacji i technicznej finezji reprezentuje kolejny wymiar motoryzacyjnego luksusu, oraz GLS-a, wyznaczającego najwyższe standardy w segmencie SUV-ów. Mercedes-Maybach jest już na zaawansowanym etapie budowy swojego pierwszego pojazdu w pełni elektrycznego. Szczegóły na ten temat zostaną ujawnione w nadchodzących miesiącach.
Vision Mercedes-Maybach 6 Coupé
„Mercedes-Maybach jest w Mercedes-Benz szczytem motoryzacyjnej doskonałości” – powiedziała Britta Seeger, członek zarządów Daimler AG i Mercedes Benz AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż. „Świętując 100-lecie wyjątkowego dziedzictwa Maybacha w czołówce luksusowych doświadczeń, z pasją prowadzimy markę ku przyszłości – chcemy, by niezmiennie reprezentowała najwyższe standardy, jeśli chodzi o styl, komfort i niezrównane wykonanie. Nabywcy Maybacha szukają czegoś wyjątkowego, a naszą ambicją jest wykraczanie poza ich oczekiwania. Łącząc nasz ekskluzywny program opieki nad klientem z perfekcją i najnowocześniejszą techniką Mercedesa oraz ekskluzywnością Maybacha zapewniamy naszym klientom jedyne w swoim rodzaju, wyrafinowane doświadczenie luksusu”.
Jednak luksus nie zawsze jest namacalny. Mercedes-Maybach jest z natury kreatywny i regularnie angażuje się w rozmowy na aktualne tematy ze świata kultury – rozmowy, które napędzają kreatywność. W 2021 r., w 100. rocznicę zbudowania pierwszego samochodu Maybacha, prowadzone będą liczne inicjatywy pozwalające godnie uczcić ducha kreatywności marki.
Mercedes-Maybach zajmuje czołową pozycję z uwagi na nowy strategiczny kierunek Mercedes-Benz – producent chce wykorzystać swoje sukcesy w segmencie samochodów wysokiej klasy, w dziedzinie elektromobilności oraz samochodowego oprogramowania.
Pozdrawiam KlassikAuto.pl
Tomasz Mucha, e-mail: [email protected]