Untitled
Dodano: 22.08.2017

Karlovarska Veteran Rally 2017

Wakacyjne podróże pozwalają odkrywać nowe miejsca, także i te, ulubione przez wielbicieli starych samochodów. W tym roku trafiłam do Karlovych Varów. Tu już po raz 17. w dniach od 4 do 5 sierpnia 2017 r. zjechali się uczestnicy historycznego zlotu Karlovarska Spa Resort Sannsouci Veteran Rally. Załogi tworzyli głównie Czesi, Niemcy i miło było spotkać także przedstawicieli z Polski, którzy przyjechali aż z Dolnego Śląska.

W tym roku można było podziwiać 120 samochodów i motorów, produkowanych w latach 1911-1986. Spośród zabytkowych aut do roku 1950 r. zaprezentowano:

  • Aero 662 Limousine (1932 r. poj. 662)
  • Aero 662 Roadster (1930 r. poj. 662)
  • Aero 662 Roadster (1934 r., poj. 662)
  • Austin Six 16/6 Limousine (1928 r., poj. 2249)
  • Buick Special Coupe serie 40 (1929 r., poj. 4222)
  • Buick Touring E (1915 r., poj. 2700)
  • Chrysler 58 Roadster (1925 r., poj. 3043)
  • Chrysler 58 Touring (1925 r., poj. 3046)
  • Citroen 11 B (1938 r., poj. 1911)
  • Daimler Benz 230 W143 (1938 r., poj. 2229),
  • Fiat Simca 1100 Polocabrio (1939 r., poj. 1100)
  • Ford A Phaethon (1928 r., poj. 3200)
  • Ford T (1911 r., poj. 2900)
  • Ford T Tin Lizzie Touring (1911 r., poj. 2900)
  • Franklin Olympic Limousine (1932 r., poj. 4400)
  • Hanomag Garant Limousine (1937 r., poj. 1100)
  • Jaguar MK 4 Cabrio (1945 r., poj. 3500)
  • Jaguar SS100 Roadster (1936 r., poj. 3500)
  • Mercedes Benz 170 V Limousine (1938 r., poj. 1697)
  • Minerva AF Limousine (1925 r., poj. 5300)
  • Opel Kapitán Cabrio (1939 r., poj. 2500)
  • Opel Olympia OL 38 Polocabrio (1939 r., poj. 1500)
  • Packard Custom Eight DW Pheton (1931 r., poj. 5230)
  • Praga Lady Cabrio (1937 r., poj. 1660)
  • Renault Juvaquatre Limousine (1948 r., poj. 1004)
  • Singer Bantam Saloon (1938 r., poj. 1074)
  • Škoda 6R Sport Phaeton (1929 r., poj. 2950)
  • Tatra 75 Cabrio (1936 r., poj. 1600)
  • Tatra T57 Sport Cabrio (1934 r., poj. 1200)
  • Wills Sainte Claire Grey Goose (1922 r., poj. 4350)

Kilka motorów z tego okresu: Ardie RBZ 205 (1935 r., poj. 200), Condor A750 Sidecar (1948 r., poj. 750), DKW SB200 (1936 r., poj. 200), DKW KS200 (1938 r., poj. 190), Harley Davidson DL750 (1929 r., poj. 750), Jawa SV 350 (1934 r., poj. 350).

Ponadto na zlocie zjawiły się: Alfa Romeo Giulietta i Spider, Austin Healey, Auto Union, Cadillac Sedan de Ville Hardtop, Chevrolet Corvette, Citroen, Daimler Benz, DKW, Fiat, Ford Taunus i Torino, GAZ 24 Volha, Hillman, IFA, Jaguar, Lada, Mercedes Benz, MG, Mini, Morgan, Moskvitsch, OSI, Panther Lima, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Škoda, Tatra, Triumph, Volga, Volkswagen, Volvo, Wartburg

Dwudniowy program był niezwykle atrakcyjny i świetnie dopracowany przez organizatorów: Autoklub Czeskiej Republiki ACCR, Spa Resort Sannsouci oraz Miasto Karlove Vary.

Większość uczestników przybyła już w czwartek wieczorem. Pobyt zapewniono im w zespole hoteli Spa Resort Sannsouci, które na dwa dni stały się miejscem biesiadowania i wielogodzinnych rozmów o motoryzacji i nie tylko.

Piątkowe wydarzenia rozpoczęły się od wspólnego startu spod hotelu Martel w Karlovych Varach. Wszyscy wspólnie przejechali  pod zamek w miejscowości Klastarec, następnie na rynek w Kadanie i na koniec dnia – do starego miasta Ostrov. Każdy postój był okazją do zaprezentowania swoich oldtimerów i spotkania z liczną publicznością z wielkim zainteresowaniem oczekującej uczestników rajdu.

Z kolei w sobotę wszystkie samochody brały udział w rajdzie ulicami Karlovych Varów. Załogi podjeżdżając pod Grand Hotel Pupp przygotowywały się do sesji fotograficznej. Następnie krótkie postoje podczas rajdu zaplanowano pod miejskim urzędem oraz w  miasteczkach  Becov, Mnichov, by na nieco dłużej zatrzymać się w Mariańskich Łaźniach. W tym drugim słynnym kurortowym mieście odbyły się: wystawa samochodów, pokaz elegancji i koncert. Na koniec organizatorzy wybrali inną trasę widokową i uczestnicy udali się na metę, by zaliczyć ostatni cel – spotkanie pod Grand Hotelem Pupp.

kv2017_01 (52) kv2017_01 (53)

Dodatkowym atutem zlotu oczywiście są przepiękne górskie tereny. Karlove Vary, Mariańskie Łaźnie oraz okoliczne miejscowości mają niezwykłą historię, wspaniałą architekturę i doskonałe warunki do odpoczynku, czy wędrowania. Nawet można trafić na polskie ślady, jak dom Fryderyka Chopina w Mariańskich Łaźniach. Warto przy tej samej okazji zajrzeć do muzeów i zamków.

Ten sympatyczny weekend oraz możliwość podziwiania wielu wspaniałych zabytkowych samochodów na długo zostaną w mej pamięci. Zachęcam bardzo do zajrzenia na stronę organizatora www.vcckarlovyvary.webnode.cz, być może w przyszłci więcej polskich właścicieli klasyków prezentować się będzie wśród uczestników zlotu w Karlovych Varach.

Powiązane artykuły

Archiwum informacji