KlassikAuto.pl oraz Opel Gliwice świętują razem 150-lecie marki Opel!
Pan Grzegorz Gładysz, właściciel Opla Rekorda 1700 L, opowie nam o swoim zabytkowym Oplu!
1. Dlaczego interesujesz się Oplem Rekordem?
Mój wujek był jedynym właścicielem tego auta. Było w oryginalnym stanie, bo większość czasu przestało w garażu. Oryginalność i stan techniczny zadecydowały o zakupie auta.
2. Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Ma tylko nieoryginalne błotniki (są z kompozytu) i chwilowo jest założony silnik z innego Opla na czas remontu oryginału. Ponadto pompa hamulcowa jest nowa od Opla Omegi.
3. Czy sam odnawiałeś samochód? Czy sam go naprawiasz, remontujesz?
Sam naprawiam Opla, tylko lakierowanie wykonał kolega.
4. Jakie ma zalety, wady?
Jest wygodny, ma dużo miejsca w środku. Wady to brak wspomagania kierownicy, … no i do biegów w kierownicy trzeba się przyzwyczaić.
5. Czy konstrukcja pojazdu zawiera jakieś unikalne rozwiązanie techniczne?
Raczej konstrukcyjnie jest prosty co powoduje, że z naprawami nie ma problemów.
6. Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz?
Dwa duże zloty w roku i kilka przejazdów w słoneczne dni. Nie jest to samochód używany na co dzień.
7. Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
Spalanie do 12 litrów na 100 km, pompa paliwa 80 zł, filtr powietrza 25 zł, filtr oleju 20 zł, pompa hamulcowa 150 zł, ale tej nie kupuje się co sezon.
8. Jaka jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz i ile kosztują?
Części kupuję w zwykłym sklepie motoryzacyjnym lub na Allegro.
9. Gdzie i jak auto jest przechowywane?
Autko stoi w ogrzewanym garażu.
10. Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach? Jak często? Co ci się podoba a co nie?
Jak już wspomniałem biorę udział w rajdach do dwóch razy w roku. Jeden to rajd pana Marka Krupy. Bardzo nam się podoba. Jest dużo jazdy, trochę zwiedzania, fajna atmosfera i przejazdy na torze na Miedzianej Górze.
11. Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Należę do klubu miłośników amerykańskiej motoryzacji.
12. Komu polecasz to auto?
Wszystkim tym, którym podoba się choć trochę stara motoryzacja, cenią sobie komfort jazdy przy niedużych kosztach eksploatacyjnych, aczkolwiek nie jest to autko o zacięciu sportowym.
13. Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
Ważny jest przede wszystkim stan techniczny blacharki, błotniki, progi. Należy zwrócić uwagę na przednie migacze. Są nieosiągalne w Polsce, a w Niemczech cena jednej sztuki to 50 euro(oczywiście używanej), oryginalność części, przednie lampy, błotniki przednie z blachy, a nie z kompozytu. Najlepiej Opla szukać w Niemczech.
14. Inne ciekawostki?
Autko to posiadam 20 lat i jak już wcześniej wspominałem kupiłem je od wujka, gdzie stał pod pierzynką w garażu. Wujek przez około 10 lat niestety nim nie jeździł, bo był sparaliżowany. Z remontów, które dokonałem, to nowa powłoka lakiernicza, nowe lampy, migacze przednie, pompa hamulcowa i na razie nowy silnik. Ale po remoncie oryginalnego silnika mam zamiar powrócić do pierwowzoru.