Mercedes to nie tylko producent samochodów luksusowych, ale również wybitnie trwałych silników pokonujących miliony kilometrów bez większych problemów. Które z nich nadal można spotkać w dostępnych na rynku modelach i są najbardziej trwałe ze wszystkich wyprodukowanych przez markę ze Stuttgartu?

Mercedes M271 (1.6/1.8)

Jest to bazowy, solidny silnik. Doczekał się on dwóch generacji – pierwsza M271 (2002-2011) miała pojemności 1.6/1.8 doładowanie kompresorem oraz pośredni wtrysk paliwa. Kiedy pojawił się M271 Evo (2009-2015) wytrysk bezpośrednio połączono z turbodoładowaniem. Silniki te zbierają bardzo dobre opinie nie tylko od kierowców, ale także od mechaników chwalących uch za dynamikę, trwałość oraz zaopatrzenie w części zamienne. Minusem jest łańcuchowy napęd rozrządu wraz z wariatorami faz rozrządu, którego naprawa waha się od 1500 do 3000 zł.

Mercedes OM646 (2.1 CDI)

To czterocylindrowy turbodiesel. Posiada on zasilanie typu Common Rail, EGR, filtr DPF oraz inne nowoczesne elementy osprzętu. Ich konwencjonalna budowa sprawia, że motory mogą służyć przez lata. Silniki oznaczane są jako 2.1 lub 2.2, oferując od 88 KM i 220 Nm do 170 KM i 400 Nm. W kwestii napraw, pozytywną informacją jest dobre zaopatrzenie w zamienniki, dzięki czemu pojedyncze naprawy nie są drogie. 

Mercedes M112 (2.4/2.6/2.8/3.2/3.7 V6)

Jest to pierwszy silnik V6 w historii Mercedesa. Mocarny o trwałej konstrukcji, blisko spokrewniony z jednostką V8 oznaczoną kodem M113. Niestety obie te rodziny, znajdowały się pod maską samochodów, produkowanych w nie najlepszym okresie dla marki – elektronika często zawodziła, były problemy z automatyczną skrzynią biegów a nawet trawiła je korozja. M112 znajdowały się w większości Mercedesów, produkowanych w latach 1997-2006. 

Mercedes OM612 (2.7 CDI)

Silnik ten powstał w wyniku dodania jednego cylindra do OM611, pierwszego diesla Mercedesa z Common Railem. Bez Problemu osiągał przebiegi, które wynosiły więcej niż pół miliona kilometrów. Gorszą wiadomością jest fakt, że wiele aut z tym właśnie silnikiem, swój najlepszy czas ma za sobą i obecnie wymagają niemałego doinwestowania.

Sprawdź ofertę serwisu marki Mercedes – Serwis MB Motors Samochody osobowe,

Aleja Krakowska 5C,05-090 Falenty.

OM612 DE 30 LA miał zwiększoną pojemność (aż do trzech litrów) i oferował 231 KM i 540 Nm. Minusem jest układ chłodzenia silników OM612 – warto regularnie kontrolować jego stan przed przegrzaniem i ewentualnym pęknięciem głowicy (koszt naprawy liczony jest w tysiącach). Co jest dobrą wiadomością, to fakt, że jest on w miarę prosto zbudowany, dzięki czemu dostęp do zamienników jest wygodniejszy i lepszy.

Mercedes OM642 (3.0 V6 CDI)

Poszukujesz nowoczesnego Mercedesa, który posiada dobry, mocny diesel? Weź pod uwagę silniki oznaczone kodem 0M642. Wymaga on jednak starannej i niestety, kosztownej opieki serwisowej. Jeżeli planujesz kupić używane auto marki Mercedes z silnikiem OM642, koniecznie musisz dokładnie sprawdzić jego przebieg oraz udokumentowaną historię serwisową. Mówi się, że najlepsze silniki wyprodukowano po 2010 r.

Opracowanie artykułu: Salon Mercedes Warszawa MB Motors