Lamborghini muzeum

Czwarta część relacji z wizyty w Motor Valley i wycieczkach po muzeach słonecznej Italii dotyczyć będzie Automobili Lamborghini, znajdującego w Santa Agata Bolognese. Miejscowość oraz muzeum nie są duże. Muzeum znajduje się „części biurowej” fabryki. Gdy dzień wcześniej robiłem rekonesans, o godzinie 20:00 z fabryki wyszło ok. 60 pracowników ubranych w ciemnobrązowe uniformy z napisami „Lamborghini”.

Wnioskuję, iż praca w tej fabryce jest powodem ogromnej dumy dla zatrudnionych i do domu przemieszczają się w zakładowych uniformach, jak pielęgniarki w USA!

Muzeum Lamborghini

Zwiedzających przed wejściem do muzeum wita ostro w biegu skręcający byk – symbol marki. W muzeum zobaczyć można prawie wszystkie modle samochodów osobowych marki, produkowane od 1964 r., poczynając od 350 GT, poprzez Miurę, Espadę, LM002, a kończąc na tych zwanych „One-off”, jak Sesto Elemento, Veneno, Sian FKP 37, Countrach LPI 800-4.

V12

Skoro to muzeum Lambo, nie mogło zabraknąć silników – legendarnych V12 o pojemnościach od 3,5 l do 6,5 l.

LM002

Legendarna jest też cena opon do pierwszego SUVa marki (produkowanego w latach 1986-93) i w ogóle jednego z pierwszych SUVów na świecie, czyli LM002 – to ~160.000 zł za komplet (bez koła zapasowego)! Cena wynika z tego, że Pirelli Scorpion Zero 345/60 R17 zostały opracowane specjalnie dla tego modelu i tylko do niego pasują. Poza tym są jednymi z pierwszych w historii run-flatami, mają indeks prędkości V, każda waży ponad 2x więcej niż standardowa 17”. Sam LM002 waży ok. 2,7 t i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 223 km/h.

Największy kalendarz imprez motoryzacyjnych w Polsce:

Szczegóły na cały rok: https://klassikauto.pl/kalendarz/ Jest on na bieżąco uzupełniany!

Patronat medialny KlassikAuto.pl