Ford Mustang miał swoją premierę 17 kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku jako sportowy „kucyk”, który miał być odpowiedzią na produkowane w Europie sportowe wozy GT. Jego głównym zadaniem było przyciągnięcie młodszych nabywców do produktów Forda. Wzbudził tak duże zainteresowanie, że w pierwszym dniu sprzedaży zamówiono aż 29 tysięcy samochodów. Przez okres 50 lat wyprodukowano ponad 9,2 mln egzemplarzy tego modelu.

Mustang konkurował z takimi modelami jak: Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird czy Dodge Challenger. Dlatego też w walce o osiągi, na przestrzeni lat, samochód przechodził kolejne modernizacje, a co jakiś czas powstawały całkiem nowe ewolucje.

Ford Mustang Mach 1 to jedna z trzech wersji specjalnych, które powstały po modernizacji pierwszej generacji. Mach 1 był dostępny tylko w stylu nadwozia „SportsRoof”. Obok Mach 1 oferowano także Bossa 302 i 429. Auto po raz pierwszy zaprezentowano w 1970 roku.

Ford Mustang Mach 1 z silnikiem V8 dzięki rasowej sylwetce – bardziej smukłe nadwozie, usportowione zawieszenie, wlot powietrza na masce oraz rajdowe zapinki – zachwycał miłników sportowych samochodów.

Ponieważ rząd USA wprowadzał coraz bardziej restrykcyjne normy dotyczące bezpieczeństwa oraz związane z emisją spalin już w 1971 r. Ford wprowadził drugą generację Mach 1. To właśnie 1971 rok był ostatnim, w którym pod maski Mustangów trafiały potężne widlaste ósemki. Już rok później najmocniejszym silnikiem dostępnym fabrycznie było V8 o pojemności 5,8 l i mocy 275 KM.

Model ze zdjęć wyprodukowano w 1973 roku. Wyposażony został w silnik Q-code o pojemności 5800 ccm i mocy 270 KM. Po drobnych zmianach moc silnika została podniesiona do 300 KM.

Ile wart jest teraz Ford Mustang Mach 1?
Aktualne ceny dla tego modelu, w euro (dla rynku niemieckiego):
Stan 1: 45 000,
Stan 2: 26 000,
Stan 3: 17 000,
Stan 4: 8 000,
Stan 5: 4 000.

W ciągu ostatnich 5 lat nastąpił spadek wartości tego modelu o 3% (na rynku niemieckim).

N polskim rynku w ciągu roku pojawia się kilka sztuk do kupienia, najczęściej są to samochody po remoncie, w dobrym lub bardzo dobrym stanie. Realne ceny transakcyjne mieszczą się w przedziale 130-150 tyś zł.

Zainteresowanym polecamy rozejrzeć się na rynku niemieckim. Do dyspozycji jest około kilkunastu samochodów wersji Mach I. Samochody są w cenie od 20 000 euro. Auta w dobrym stanie technicznym i wizualnym to wydatek minimum 25 000 euro. Przy budżecie 40 000 euro jest największy wybór. Najdroższy znaleziony przez nas Mustang Mach I z analizowanego okresu wystawiony był do sprzedania za 55 000 euro.

Uważamy, że lepiej jest znaleźć samochód w jak najlepszym stanie, lub po remoncie. Remont tego auta na tle innych klasyków jest relatywnie tani, ale może być cała inwestycje (zakup auta i remont) jeszcze nieopłacalna.


Szacujemy wzrost wartości tego auta na przestrzeni następnych 5 lat, średnio o 3-4% rocznie. Uważamy, że warto się zainteresować tym modelem.

Podobne artykuły:
https://klassikauto.pl/ford-mustang/
https://klassikauto.pl/classic-auto-ford-mustang-1966r/

Od Redakcji:
Jeśli chcesz, abyśmy opisali i wycenili jakiś konkretny model zabytkowego samochodu, to zgłoś nam to. Napisz markę, model i rok produkcji oraz wyślij kilka zdjęć na redakcja@klassikauto.pl