Poradnik z serii „Sam naprawiam samochód”.

Tym razem podręcznik poświęcony jest obsłudze i naprawie samochodów Volkswagen GOLF i JETTA drugiej generacji produkowanych w latach 1983-1992.

Modele te wyposażone były w silniki o pojemności 1,3 dm3, 1,6 dm3 i 1,8 dm3 oraz wysokoprężne 1,6 dm3 o różnej mocy:

Silniki benzynowe bez katalizatora:

  • 1,3 dm3 40 kW (55 KM) – od IX 1983 do VI 1992
  • 1,6 dm3 55  kW (75 KM) – od IX 1983 do VI 1991
  • 1,8 dm3 66 kW (90 KM) – od I 1984 do IX 1991
  • 1,8 dm3 82  kW (112 KM) – od I 1984 do IX 1991
  • 1,8 dm3 102  kW (139 KM) – od X 1985 do VII 1990

Silniki benzynowe z katalizatorem:

  • 1,3 dm3 40 kW (55 KM) – od IX 1983 do VI 1992
  • 1,6 dm3 51  kW(70 KM) – od II 1987 do IX 1991
  • 1,6 dm3 53 kW (72 KM) – od IV 1986 do IX 1991
  • 1,6 dm3 55  kW (75 KM) – od VII 1983 do VI 1991
  • 1,8 dm3 62  kW (85 KM) – od IX 1986 do VII 1990
  • 1,8 dm3 66 kW (90 KM) – od I 1984 do XI 1991
  • 1,8 dm3 72  kW (98 KM) – od VIII 1988 do VII 1991
  • 1,8 dm3 77  kW (105 KM) – od I 1985 do VII 1985
  • 1,8 dm3 79  kW (107 KM) – od VIII 1985 do IX 1991
  • 1,8 dm3 95  kW (129 KM) – od IV 1986 do IX 1991
  • 1,8 dm3 118  kW(160 KM) – od II 1989 do VII 1991

Silniki wysokoprężne:

  • 1,6 dm3 40 kW (54 KM) – od IX 1983 do VI 1992
  • 1,6 dm3 44  kW (60KM) – od IX 1983 do VI 1992
  • 1,6 dm3 51 kW (70 KM) – od IX 1983 do VI 1992
  • 1,6 dm3 59 kW (80 KM) – od IX 1983 do VI 199

Autorem poradnika jest Hans Rudiger Etzold, który zestawił dane techniczne i regulacyjne, opisy czynności obsługowych oraz naprawczych, tablice typowych niesprawności, momenty dokręcana śrub gwintowych. Sztandarowym elementem poradnika są schematy instalacji elektrycznej do omawianych modeli samochodów.

Polecamy. Książka do kupienia: www.wkl.com.pl