„Tłuścioch”, bo tak jest nazywany ten poczciwy Trabant Polo wyprodukowany został w 1991 roku i posiadał silnik o pojemności 1,1 l i mocy 39 KM.

Z tymi samochodami jestem związany od 1997roku.  Ten egzemplarz zakupiłem w 2002 roku. Trabi był kompletny i fabryczny.
Powoli zacząłem się bawić w mniej lub bardziej udany tuning. Trabant miał wiele odsłon, łącznie ze spoilerami, ledami itp. zwyczajnie byłem natchniony F&F.

Czasami jestem posądzany o to, że niszczę klasyczną motoryzację. Niby tak, bo tych aut tylko ubywa,  ale to moje auto i mnie ma sprawiać radość z jazy i posiadania. A, że mój projekt zmiany nie każdemu musi się podobać, to już inna kwestia.

Przebudowę do obecnego stanu rozpoczęliśmy  z kolegą w 2014 roku, aby po prawie 1,5 rocznej budowie pojawił się w tej odsłonie.

Ten Trabant ma to do siebie, że praktycznie ciągle się zmienia. Coś tam zawsze wpadnie do głowy i w okresie zimowym częściej jestem w garażu. A latem, jak tylko czas pozwala, to cieszę się jazdą.

A teraz o samych zaletach Trabiego.
Samochód ten jest szybki, niewygodny, głny, twardy, nie ma klimy (ale za to ma klimat). Uff. A jazda nim powoduje uśmiech na mojej twarzy. Trzeba się przyzwyczaić tylko do tego, że często jest się nagrywanym i fotografowanym. Nie będę ukrywał. Jest to przyjemne, jak ludzie doceniają moją pracę. Śledzę obecne trendy tuningowe, ale nie wszystkie to moja bajka. Trabant ma być nadal agresywny, pewnie się prowadzić. To nie jest eksponat muzealny. Ma służyć do zabawy.

A teraz kilka informacji technicznych:

Trabant jest z podzespołami od Audi TT 8N:

  • silnik 1,8T BAM po pełnym remoncie oraz zakuciu, plus turbo k16 z Audi TTRS 2,5 TFSI
  • silnik na wcześniejszej turbinie hybrydowej K04-023 miał moc 300 KM, 390 Nm, obecnie jeszcze nie jest wystrojony, ale dojdzie trochę mocy
  • skrzynia biegów: 6 biegów plus napęd HALDEX (takie prawie Quattro)
  • wydech 4,5>3>2,5 cala  na 1 tłumiku
  • hamulce przód 312 mm, tył 256 mm
  • zawieszenie AIR RIDE
  • felgi BBS RS
  • opony 194/40/16 toyo proxes t1r
  • auto posiada klatkę i jest zarejestrowane na 2 osoby

Na częste pytania , czy jest na sprzedaż nadal odpowiadam, nie! Już teraz wiem, że kolejna zima przyniesie kolejne lekkie zmiany.

Pozdrawiam i do zobaczenia na zlotach
Arek