Pan Mirosław Potępa z Nowego Sącza i jego Trabant rocznik 1991.
Trabant z silnikiem o pojemności 1,1 l. Kupiony w 2007 roku.

Dlaczego interesujesz się zabytkową motoryzacją?
Miłość do starych samochodów odziedziczyłem po ojcu.

Dlaczego interesujesz się takim samochodem?
Trabant zainteresował mnie, ponieważ jest inny niż większość starych samochodów. Ten mój jest z silnikiem z VW Polo. W archaicznej karoserii jest relatywnie nowoczesny silnik i dzięki temu jest po prostu łatwiejszy w codziennej obsłudze.

Jak i kiedy kupiłeś ten samochód?
Trampka kupiłem w Kościelisku koło Zakopanego od starszego Pana, który był drugim właścicielem tego auta od nowości.

Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Mój zabytkowy samochód jest prawie w stu procentach oryginalny (poza alufelgami i przednim grillem, który jest ładniejszy niż oryginał).

Czy sam odnawiałeś Trabanta? Czy sam go naprawiasz, remontujesz?
Wszystkie prace przy Trabim robię sam. Dużo się przy tym uczę. Wiem co mu dolega i jak to naprawić. Dla mnie to też przyjemność.

Ile kosztowały prace remontowe?
Trudno policzyć, bo to czas i pieniądze. Ale poza tym mam dużo frajdy z tego, że coś samemu zrobię i inni jeszcze to podziwiają.

Jakie ma zalety, wady?
Zalety: mały, zwrotny, wzbudza uśmiech przechodniów. A wady hm, no są, ale tu chodzi o klimat samochodu, o to czy dobrze się czujemy z użytkowania danego auta. Jeśli tak, to wybaczamy wady, śmiejemy się z nich. Po prostu one dla nas nie istnieją. Dla mnie Trabi jest super. Co z tego, że jest wolny. Nie kupiłem go, aby szybko jeździć :)

Czy konstrukcja pojazdu zawiera jakieś ciekawe rozwiązanie techniczne?
W konstrukcji tej, w odróżnieniu od poprzednika P601 zamontowano kolumny z przodu, tarcze i klocki hamulcowe, inną maskę silnika, inny grill, zderzaki i nie ma resorów, tylko są amortyzatory i sprężyny. I biegi są w podłodze.

Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz? Czy samochód jest praktyczny w codziennej eksploatacji?
Staram się często jeździć, ponieważ długi rodzi same problemy, jest potem jakiś taki „dowcipny inaczej” i coś np. nie działa. Przeważnie są to krótkie trasy, trochę po mieście. Ale planujemy z żoną jechać nad morze, wyjdzie jakieś 750 km, mam nadzieje, że da radę.

Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
Eksploatacja nie jest kosztowna. Autko pali około 8 litrów benzyny na 100 km.

Jaka jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz i ile kosztują?
Części zamienne kupuję głównie w internecie. Są dostępne i są tanie. Np. klocki hamulcowe kosztują 40 zł komplet, szczęki tył 60 zł za komplet.

Gdzie i jak auto jest przechowywane?
Samochód czasem garażuję, ale generalnie to planuję postawić dla niego garaż.

Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach?
Niestety nie uczestniczę w zlotach. Nie mam na to czasu, ale chętnie oglądam relacje ze zlotów.

Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Nie.

Komu polecasz to auto?
Majsterkowiczom i fanom tej marki.

Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
Przede wszystkim trzeba zwracać uwagę na rdze, której jest sporo.

Czy zamierzasz kupić kolejne zabytkowe aut?
Nie będzie innego. Ten mi w zupełności wystarcza.

Dziękujemy za rozmowę.

 

Zapraszamy Wszystkich do podzielenia się informacjami na temat swojego zabytkowego auta. Chętnie je opublikujemy.
Odpowiedzi na poniższe pytania prosimy przesłać e-mailem na adres Redakcji: redakcja@klassikauto.pl

Przykładowe pytania do wywiadu:
1. Dlaczego interesujesz się zabytkową motoryzacją?
2. Dlaczego interesujesz się takim autem? (marka, model, rok)
3. Jak i kiedy kupiłeś ten samochód?
4. Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
5. Czy sam odnawiałeś samochód? Czy sam go naprawiasz, remontujesz?
6. Ile kosztowały prace remontowe? Czy były kłopotliwe? Dlaczego?
7. Jakie ma zalety, wady?
8. Czy konstrukcja pojazdu zawiera jakieś ciekawe rozwiązanie techniczne?
9. Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz? Czy samochód jest praktyczny w codziennej eksploatacji?
10. Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
11. Jaka jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz i ile kosztują?
12. Gdzie i jak auto jest przechowywane?
13. Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach? Jak często? Co ci się podoba a co nie?
14. Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
15. Komu polecasz to auto?
16. Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
17. Inne ciekawostki?
18. Czy zamierzasz kupić kolejne zabytkowe auto? Jakie i dlaczego?

W załączeniu do wywiadu: kilka zdjęć – maksymalnie 12. Materiały, które będą przez nas opublikowane, będą nagrodzone upominkiem. ZAPRASZAMY.