Podczas gdy najlepsze na świecie e-sportowe zespoły League of Legends Esports (LoL Esports) walczą w Szanghaju o tytuł mistrzowski, luksusowa marka samochodów ze Stuttgartu organizuje szereg specjalnych wydarzeń towarzyszących Mistrzostwom Świata 2020 (w skrócie Worlds 2020) – zarówno online, jak i w przyfabrycznym Muzeum Mercedes-Benz. Od połowy września producent spod znaku trójramiennej gwiazdy jest wyłącznym partnerem motoryzacyjnym wszystkich globalnych wydarzeń e-sportowych League of Legends i z dumą wspiera największą e-sportową imprezę na świecie.


• Aby uczcić 10. rocznicę Mistrzostw Świata w League of Legends, Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie przygotowało retrospektywę prezentującą mistrzów ostatniej dekady.

Trofeum, czyli Puchar Przywoływacza, było prezentowane w Muzeum Mercedes-Benz już we wrześniu, w ramach wystawy zorganizowanej pod hasłem „Tam, gdzie spotykają się ikony”. Dla gości muzeum to szansa, by poznać bliżej fascynujący świat e-sportu: w miejscach, w których zwykle prezentowane są informacje o historii samochodów, o określonych porach odbywają się projekcje poświęcone mistrzom świata League of Legends z ostatnich 10 lat. W ten sposób Mercedes-Benz – oficjalny sponsor ceremonii wręczania pucharu – nie tylko koncentruje się na poprzednich zwycięzcach, ale buduje też atmosferę przed najbliższym finałem, który zaplanowano na 31 października.

Aby zaoferować globalnej społeczności fanów League of Legends Esports „namacalne” korzyści, producent samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy wykorzystuje cyfrowe kampanie i we współpracy z Riot Games oferuje „do zgarnięcia” 10 000 skrzyń Hextech. Te wirtualne pudełka niespodzianki z logo Mercedes-Benz odniosły wśród członków społeczności ogromny sukces – pozwalają im wygrać popularne przedmioty w grze. Oprócz pięcioczęściowej serii „Which Iconic Moment Was It?” na Twitterze (link), przedstawiającej najwspanialsze e-sportowe chwile z 10 lat Mistrzostw Świata, setki tysięcy fanów zagrało już w Quiz Mercedes-Benz Hextech Chest. Każdy uczestnik może zdobyć w nim punkty, szybko i trafnie odpowiadając na postawione pytania. Gracze z największą liczbą punktów w danej rundzie wygrywają los uprawniający do udziału w codziennym losowaniu. Zainteresowanie jest ogromne: jak do tej pory odpowiedziano na ponad 25 milionów pytań, a kody trafiły do fanów gry na całym świecie.

„Autentyczna integracja marki ze środowiskiem League of Legends stanowi dla nas ogromną motywację” – powiedział Natanael Sijanta, dyrektor Mercedes-Benz ds. globalnej komunikacji marketingowej. „Chcemy pokazać społeczności, że jesteśmy przekonani do e-sportu i mamy zamiar aktywnie przyczyniać się do jego rozwoju. We wszystkich naszych działaniach to fani zawsze będą w centrum uwagi”.

„Poszukujemy partnerów, którzy mogą pomóc w dalszej promocji sportu i podzielają naszą filozofię, skoncentrowaną przede wszystkim na fanach. Partnerów, którzy wierzą w naszą wizję sportu” – powiedziała Naz Aletaha, szefowa Riot Games ds. globalnych partnerstw e-sportowych. „Mercedes-Benz jest właściwym partnerem, podziela bowiem nasze wartości i wierzy w naszą wizję niesienia radości miliardom fanów na całym świecie”.

Przy okazji Mercedes-Benz prezentuje specjalny samouczek z udziałem gwiazd YouTube’a – Zaca i Jaya. Film (link) jest przeznaczony dla osób nieobeznanych z e-sportem, a zwłaszcza z League of Legends. Przedstawia on zasady gry i przybliża codzienność e-sportowego gracza. W tym celu Brytyjczycy odwiedzają obozy szkoleniowe prowadzone przez partnera Mercedes-Benz, SK Gaming, w Kolonii – i pomagają publiczności odkryć nowy, fascynujący świat e-sportu.

Informacje na temat League of Legends Esports
League of Legends to światowej klasy sport przyciągający uwagę milionów fanów na całym świecie. Obecnie w ponad 100 profesjonalnych drużynach League of Legends Esports rywalizujących w ligach na całym świecie gra ponad 800 profesjonalnych zawodników. Każda regionalna liga składa się z około dziesięciu drużyn, które walczą ze sobą przez cały rok (podzielony na dwa sezony). Zespoły zbierają punkty pozwalające im zakwalifikować się do dwóch głównych międzynarodowych zawodów: Mid-Season Invitational oraz Worlds. Więcej informacji można uzyskać na stronach lolEsports.com lub lolEsportsmedia.com.

Kontakt dla mediów:
Tomasz Mucha
e-mail: [email protected]