KlassikAuto.pl oraz Opel Gliwice świętują razem 150-lecie marki Opel!

Opel będąc w 1928 roku największym producentem samochodów w Niemczech już w następnym roku sprzedaje spółce General Motors 80% udziałów w spółce Opel AG. Firma zaczyna wprowadzać  nowe modele samochodów, których po raz pierwszy linia nadwozia nawiązywała do pojazdów amerykańskich i miała bryłę ”kropli”. Jednym z nich jest Opel 2,0L zwany też Oplem „6”, następca modelu 1.3.


Nowy samochód był produkowany od 1934r. do czerwca 1937r. W okresie tym wyprodukowano ponad 50 tys. egzemplarzy, w tym ok 200 szt. w wersji kabriolet, która była produkowana od 1935 roku. Od sierpnia 1934r. do października 1936r. była oferowana również 6-cio osobowa limuzyna z powiększonym rozstawem osi, która była stworzona specjalnie z myślą o branży taksówkarskiej. 

Opel 2,0L napędzany jest dolnozaworowym silnikiem umieszczonym z przodu o pojemności 1932 ccm i mocy 36 KM osiąganej przy 3200 obr/min, którego istotną cechą była dobra siła uciągu. Należy tutaj wspomnieć, że samochód ważył 1060 kg a do wagi tej dochodziło 140 kg ładowności. Silnik był 6-cio cylindrowy, z czego Opel zrobił swoistą wizytówkę owego modelu, umieszczając z przodu samochodu na atrapie duży, czerwony emblemat z cyfrą sześć, przez którą samochód nazywany jest Oplem 6.

Samochód osiągał prędkość 110 km/h spalając przy tym około 12 litrów benzyny na 100 kilometrów. Nowością w tym modelu były hydrauliczne hamulce na wszystkich kołach, co było dotąd spotykane tylko w samochodach amerykańskich. Auto posiadało również hydrauliczne amortyzatory z tyłu, natomiast z przodu zostało zastosowane zawieszenie typu Dubonnet.

Opel „6” jest często mylony ze swoim następcą, modelem Super Six. Choć samochody z zewnątrz są bardzo do siebie podobne, to rozpoznać je można np. przez użebrowanie wlotów powietrza, które w modelu 2,0L ułożone są pionowo a w modelu Super 6 ułożone są poziomo. Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to te dwa samochody pomylić się już nie da. Model Super Six wyposażony jest w rzędowy, górnozaworowy silnik OHV o pojemności 2,5 litra i zwiększonej mocy 60 KM, które były dostępne przy 3600 obr/min. Model Super Six został wprowadzony na rynek w 1938 roku.