Samochód: BRUSH
Model: Runabout typ „E”
Rok produkcji: 1911
Okres produkcji: 1907-1912
Pojemność silnika: 1097 ccm, 1 cylinder
Moc silnika: 10 KM, 2200 obr./min.
Prędkość maksymalna: 45 km/h

Brush (3)
Dwuosobowy samochód z drewnianą ramą i drewnianymi osiami budowany był w Detroit (Michigan) w latach 1907-1912. Jego pomysłodawcą był Alason C. Brush, konstruktor pierwszych silników do Cadillaców z 1903 roku.

Samochód w pierwszym roku wart był ok. 780 $. Rok później w 1908 roku z uwagi na rosnąca konkurencję jego cena zmalała do mniej niż 500 $, a w 1912 roku wersję zwaną Liberty Brush można było kupić już za 350 $.
Brush (4)

Model „E” był ostatnim z produkowanych modeli tej marki. Dzięki prostej konstrukcji i zastosowaniu tanich materiałów zyskał sporą popularność. Z uwagi na rosnącą konkurencję, m.in. ze strony Forda produkcję zakończono w 1912 roku (wyprodukowano w sumie ok. 13250 samochodów). Mimo to, w tak krótkim okresie, mógł się pochwalić osiągnięciami sportowymi, a w 1912 roku jako pierwszy przejechał Australię z zachodu na wschód.

Model ze zdjęć w latach 1922-2005 był własnością kolekcjonera Arnolda Arledge z Iowa, a po jego śmierci został ofiarowany do AACA Museum Hershey w Pensylwanii. Eksponat w 2008 roku został zakupiony przez obecnego właściciela, a następnie uruchomiony i zarejestrowany w Polsce.

Jest to jeden z pięciu najstarszych samochodów w Polsce.

Brał udział w francuskim rajdzie szampańskim w 2010 roku oraz w kilku pokazach w rejonie Warszawy i Kęt.
Brush (2) Brush (5) Brush (6) Brush (7) Brush (9) Brush (10) Brush (8) retro auto